Στα πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι πιθανό να εμφανιστούν συγκρούσεις οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν το σχολικό κλίμα και να επιφέρουν αρνητικά αποτελέσματα. Για την αντιμετώπιση των συγκρούσεων είναι καθοριστικός ο ρόλος του διευθυντή ο οποίος θα πρέπει να έχει εμπειρία, ικανότητες και χαρακτηριστικά όπως είναι το χαρακτηριστικό της ενσυναίσθησης. Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης τις συγκρούσεις στο χώρο της εκπαίδευσης και το ρόλο που διαδραματίζει η ενσυναίσθηση για την αντιμετώπισή τους. Στην παρούσα εργασία μελετάται η περίπτωση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα η περίπτωση εκπαιδευτικών που εργάζονται σε Λύκεια του Νομού Σερρών. Στην έρευνα συμμετείχαν 126 εκπαιδευτικοί και για να συλλεχθούν τα δεδομένα εφαρμόστηκε η δειγματοληψία ευκολίας αξιοποιώντας το ερωτηματολόγιο, ως μεθοδολογικό εργαλείο. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με το πρόγραμμα Excel και το JASP. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, το επίπεδο ενσυναίσθησης των εκπαιδευτικών είναι μεγάλο. Οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό ότι οι σχέσεις τους με τους συναδέλφους τους είναι πολύ καλές και πως στο χώρο εργασίας τους σχηματίζονται σε μέτριο βαθμό άτυπες ομάδες εργαζομένων. Οι εκπαιδευτικοί στο μεγαλύτερο ποσοστό τους δεν έχουν στοχοποιηθεί από άτομα του εργασιακού τους περιβάλλοντος και οι συγκρούσεις μεταξύ εκπαιδευτικών σε σχολική μονάδα που εργάζονται εμφανίζονται σε μέτριο βαθμό. Οι περισσότερες συγκρούσεις εμφανίζονται ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και οι συγκρούσεις που παρατηρούνται σήμερα έχουν αυξηθεί σε σχέση με το παρελθόν. Οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό ότι οι συγκρούσεις που κάνουν την εμφάνιση τους στο χώρο εργασίας τους έχουν περισσότερο αρνητικά παρά θετικά αποτελέσματα και πιστεύουν ότι οι διευθυντές των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι σε μέτριο βαθμό ικανοί να εφαρμόσουν μετασχηματιστική ηγεσία. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το ρόλο που διαδραματίζει ο διευθυντής στην επίλυση συγκρούσεων και θεωρούν ότι η καταλληλότερη μέθοδος για την επίλυση συγκρούσεων είναι η μέθοδος της συνεργασίας. Τέλος, η ενσυναίσθηση σχετίζεται με την μετασχηματιστική ηγεσία και επηρεάζει σημαντικά την εφαρμογή της.
In the context of the operation of Secondary Education schools, conflicts are likely to occur that can affect the school climate and bring about negative results. In order to deal with conflicts, the role of the school principal is crucial and he/she must have experience, skills and characteristics such as the characteristic of empathy. The present work aims to study the conflicts in the field of education and the role that empathy plays in dealing with them. In this paper, the case of Secondary Education teachers is studied, and more specifically, the case of teachers working in the High Schools of the Prefecture of Serres. 126 teachers participated in the research and in order to collect the application data, convenience sampling was applied using the questionnaire, as a methodological tool. Data were analyzed with Excel and JASP. Based on the results of the survey, the level of empathy of teachers is high. Teachers agree to a large extent that their relations with their colleagues are very good and that informal groups of workers are formed to a moderate extent in their workplace. The majority of teachers have not been targeted by people from the work environment and conflicts between teachers in a school unit working are presented to a moderate degree. Most conflicts occur between teachers and the conflicts seen today have increased compared to the past. Teachers largely agree that the conflicts that appear in their workplace have more negative than positive results and believe that the principals of Secondary Education units are moderately capable of implementing transformational leadership. Finally, teachers recognize to a very large extent the role played by the principal in conflict resolution and believe that the most appropriate method for conflict resolution is the method of collaboration. Finally, empathy is related to transformational leadership and significantly influences its implementation.