Σύγκρουση συμπεριφοράς και ο ρόλος της ενσυναίσθησης: η περίπτωση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λυκείων του Ν. Σερρών

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Πασχαλούδης, Δημήτριος
dc.contributor.author Μπακαλούδη, Θεοδώρα
dc.date.accessioned 2024-05-17T08:57:18Z
dc.date.available 2024-05-17T08:57:18Z
dc.date.issued 2024
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/4563
dc.description.abstract Στα πλαίσιο λειτουργίας των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι πιθανό να εμφανιστούν συγκρούσεις οι οποίες μπορούν να επηρεάσουν το σχολικό κλίμα και να επιφέρουν αρνητικά αποτελέσματα. Για την αντιμετώπιση των συγκρούσεων είναι καθοριστικός ο ρόλος του διευθυντή ο οποίος θα πρέπει να έχει εμπειρία, ικανότητες και χαρακτηριστικά όπως είναι το χαρακτηριστικό της ενσυναίσθησης. Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης τις συγκρούσεις στο χώρο της εκπαίδευσης και το ρόλο που διαδραματίζει η ενσυναίσθηση για την αντιμετώπισή τους. Στην παρούσα εργασία μελετάται η περίπτωση εκπαιδευτικών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης και πιο συγκεκριμένα η περίπτωση εκπαιδευτικών που εργάζονται σε Λύκεια του Νομού Σερρών. Στην έρευνα συμμετείχαν 126 εκπαιδευτικοί και για να συλλεχθούν τα δεδομένα εφαρμόστηκε η δειγματοληψία ευκολίας αξιοποιώντας το ερωτηματολόγιο, ως μεθοδολογικό εργαλείο. Τα δεδομένα αναλύθηκαν με το πρόγραμμα Excel και το JASP. Με βάση τα αποτελέσματα της έρευνας, το επίπεδο ενσυναίσθησης των εκπαιδευτικών είναι μεγάλο. Οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό ότι οι σχέσεις τους με τους συναδέλφους τους είναι πολύ καλές και πως στο χώρο εργασίας τους σχηματίζονται σε μέτριο βαθμό άτυπες ομάδες εργαζομένων. Οι εκπαιδευτικοί στο μεγαλύτερο ποσοστό τους δεν έχουν στοχοποιηθεί από άτομα του εργασιακού τους περιβάλλοντος και οι συγκρούσεις μεταξύ εκπαιδευτικών σε σχολική μονάδα που εργάζονται εμφανίζονται σε μέτριο βαθμό. Οι περισσότερες συγκρούσεις εμφανίζονται ανάμεσα στους εκπαιδευτικούς και οι συγκρούσεις που παρατηρούνται σήμερα έχουν αυξηθεί σε σχέση με το παρελθόν. Οι εκπαιδευτικοί συμφωνούν σε μεγάλο βαθμό ότι οι συγκρούσεις που κάνουν την εμφάνιση τους στο χώρο εργασίας τους έχουν περισσότερο αρνητικά παρά θετικά αποτελέσματα και πιστεύουν ότι οι διευθυντές των σχολικών μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι σε μέτριο βαθμό ικανοί να εφαρμόσουν μετασχηματιστική ηγεσία. Τέλος, οι εκπαιδευτικοί αναγνωρίζουν σε πολύ μεγάλο βαθμό το ρόλο που διαδραματίζει ο διευθυντής στην επίλυση συγκρούσεων και θεωρούν ότι η καταλληλότερη μέθοδος για την επίλυση συγκρούσεων είναι η μέθοδος της συνεργασίας. Τέλος, η ενσυναίσθηση σχετίζεται με την μετασχηματιστική ηγεσία και επηρεάζει σημαντικά την εφαρμογή της. el
dc.description.abstract In the context of the operation of Secondary Education schools, conflicts are likely to occur that can affect the school climate and bring about negative results. In order to deal with conflicts, the role of the school principal is crucial and he/she must have experience, skills and characteristics such as the characteristic of empathy. The present work aims to study the conflicts in the field of education and the role that empathy plays in dealing with them. In this paper, the case of Secondary Education teachers is studied, and more specifically, the case of teachers working in the High Schools of the Prefecture of Serres. 126 teachers participated in the research and in order to collect the application data, convenience sampling was applied using the questionnaire, as a methodological tool. Data were analyzed with Excel and JASP. Based on the results of the survey, the level of empathy of teachers is high. Teachers agree to a large extent that their relations with their colleagues are very good and that informal groups of workers are formed to a moderate extent in their workplace. The majority of teachers have not been targeted by people from the work environment and conflicts between teachers in a school unit working are presented to a moderate degree. Most conflicts occur between teachers and the conflicts seen today have increased compared to the past. Teachers largely agree that the conflicts that appear in their workplace have more negative than positive results and believe that the principals of Secondary Education units are moderately capable of implementing transformational leadership. Finally, teachers recognize to a very large extent the role played by the principal in conflict resolution and believe that the most appropriate method for conflict resolution is the method of collaboration. Finally, empathy is related to transformational leadership and significantly influences its implementation. en
dc.format.extent 89 el
dc.language.iso el el
dc.publisher ΔΙ.ΠΑ.Ε.-Σέρρες el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject TEICM::ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ::ΔΙΑΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ el
dc.subject ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑΤΙΚΗ ΝΟΗΜΟΣΥΝΗ el
dc.subject TEICM::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ::ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ ΚΡΙΣΕΩΝ el
dc.subject ΕΡΓΑΣΙΑ -- ΨΥΧΟΛΟΓΙΚΕΣ ΑΠΟΨΕΙΣ el
dc.subject TEICM::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ::ΟΡΓΑΝΩΣΙΑΚΗ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ el
dc.subject ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ el
dc.subject TEICM::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ el
dc.subject.ddc 302.35 el
dc.title Σύγκρουση συμπεριφοράς και ο ρόλος της ενσυναίσθησης: η περίπτωση των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Λυκείων του Ν. Σερρών el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
dc.contributor.master ΠΜΣ Στη Δημόσια Διοίκηση (MPA) και στη Διοίκηση και Οργάνωση Εκκλησιαστικών Μονάδων el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Συγκρούσεις el
dc.subject.keyword Ενσυναίσθηση el
dc.subject.keyword Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση el
dc.subject.keyword Λύκεια Νομού Σερρών el
dc.subject.keyword Conflicts el
dc.subject.keyword Empathy el
dc.subject.keyword Secondary Education el
dc.subject.keyword High Schools of Prefecture of Serres el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές