Ο γαστρονομικός τουρισμός αποτελεί μια από τις πιο εξελισσόμενες μορφές τουρισμού, ο οποίος συνεισφέρει σημαντικά τόσο στην τουριστική όσο και στην οικονομική ανάπτυξη όλων των χωρών. Η σύγχρονη γαστρονομία σήμερα, φαίνεται ότι αναβαθμίζει τις ταξιδιωτικές εμπειρίες σ έναν προορισμό και για το λόγο αυτό το ενδιαφέρον έχει στραφεί προς αυτή την κατεύθυνση. Η παρούσα εργασία έχει ως στόχο τη διερεύνηση του ρόλου του γαστρονομικού τουρισμού στο σύγχρονο τουριστικό περιβάλλον της Ελλάδας. Ειδικότερα, εξετάζει τις στάσεις και τις απόψεις των φορέων τουρισμού της Κεντρικής Μακεδονίας αναφορικά με την ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού στην συγκεκριμένη περιφέρεια. Για τον σκοπό αυτό, διεξήχθη πρωτογενής έρευνα με τη χρήση ημιδομημένων συνεντεύξεων. Από τα ευρήματα που προέκυψαν, φαίνεται ότι ο γαστρονομικός τουρισμός μπορεί να αποτελέσει ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις υπό μελέτη περιοχές μέσα από ένα οργανωμένο και αποτελεσματικό μάρκετινγκ. Παρόλα αυτά, η αναβάθμιση του γαστρονομικού τουρισμού είναι θέμα τόσο εθνικής πολιτικής όσο και της τοπικής νοοτροπίας.
The gastronomic tourism consists one of the most evolving forms of tourism which contributes significantly to touristic as well as to economic development of all countries. The modern gastronomy today, seems to improve the travel experiences of a destination and for this reason the attention has taken this direction. The aim of this thesis is to research the role of gastronomic tourism in the modern touristic field in Greece. Specifically, it examines the attitudes and the opinions of the tourist entities in Central Macedonia in relation to the development of gastronomic tourism in the particular area. For this purpose, primary research is conducted with the use of semi-structured interviews. From the findings, it seems that gastronomic tourism can consist a competitive advantage for the studied areas via an organized and effective marketing. However, the improvement of gastronomic tourism is a matter of national strategy and also of local attitude.