Η παρακάτω διπλωματική εργασία αποτελεί μια ποσοτική μελέτη αναφορικά με την επίδραση που έχουν οι έκτακτες ανάγκες και συγκεκριμένα η πανδημία Covid-19 στη συμμετοχή των πολιτών στις υπηρεσίες ηλεκτρονικής διακυβέρνησης των Κέντρων Εξυπηρέτησης Πολιτών (ΚΕΠ). Η μελέτη στηρίζεται στην περίπτωση των ΚΕΠ του Δήμου Σερρών και προσεγγίζει ζητήματα όπως την επίδραση της πανδημίας στα θέματα ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, την εμπιστοσύνη των πολιτών στις ψηφιακές εφαρμογές αλλά και τις ηλεκτρονικές υπηρεσίες ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στις υπηρεσίες των ΚΕΠ. Βασικός στόχος της μελέτης αποτελεί η διερεύνηση της συμμετοχής των πολιτών στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες των ΚΕΠ με άξονα την επίδραση της πανδημίας Covid-19. Η ερευνητική μέθοδος που ακολουθήθηκε είχε την μορφή κλειστού ερωτηματολογίου για την συλλογή και την ανάλυση των πρωτογενών δεδομένων ενώ συνολικά επεξεργάστηκαν 135 ερωτηματολόγια. Τα αποτελέσματα οδήγησαν στο συμπέρασμα ότι η πανδημία επηρέασε θετικά τους πολίτες ως προς την συμμετοχή τους στις ηλεκτρονικές υπηρεσίες ενώ ταυτόχρονα οι ηλεκτρονικές υπηρεσίες των ΚΕΠ αποτελούν ένα βασικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα στα ευρύτερα πλαίσια της Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης.
The present study is a quantity research about the impact of emergencies and particularly of the pandemic Covid-19 on citizens’ participation to electronic services of the Citizens 'Service Center (KEP). The study is based on the case of KEP in the municipality of Serres and approaches issues such as the impact of pandemic on
e-governement, citizens’ trust in digital applications and electronic services as a competitive advantage to KEP services. The main aim of the study is the examination of citizens’ participation to electronic services of KEP with the impact of Covid-19 pandemic. The research method followed was in the form of a close questionnaire to collect and analyze the primary data while 123 questionnaires altogether were processed. The results lead to the conclusion that the pandemic affected positively the citizens on their participation to electronic services and at the same time the electronic services of KEP consists a competitive advantage in the wider context of e-Government.