Το σύστημα υγειονομικής περίθαλψης μιας χώρας είναι ιδιαίτερα σημαντικό για την κοινωνία. Ιδιαίτερο είναι το ενδιαφέρον για τη σημασία και την εμπιστοσύνη που μπορεί να δοθεί στη διαχείριση ολικής ποιότητας στα συστήματα υγειονομικής περίθαλψης. Νοσηλευτικά ιδρύματα και λοιποί σχηματισμοί υγειονομικής νοσηλείας σε παγκόσμια κλίμακα εφαρμόζουν ολοένα και περισσότερο την Διοίκηση Ολικής Ποιότητας για τη εξάλειψη στο μέγιστο δυνατό βαθμό του κόστους, την αύξηση της αποτελεσματικότητας και την απόδοση βέλτιστης ποιότητας παροχής υπηρεσιών στους ασθενείς τους. Αυτή η μελέτη στοχεύει να εξετάσει με σαφήνεια τον ρόλο των παραγόντων ΔΟΠ στην ποιότητα των υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης στην τριτοβάθμια περίθαλψη και συγκεκριμένα το γενικό νοσοκομείο Σερρών. Τα ευρήματα υποδεικνύουν μια σημαντικά αναμφισβήτητη σύνδεση ανάμεσα στην ποιότητα των υπηρεσιών υγειονομικής νοσηλείας και της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Οι παράγοντες Διοίκησης Ολικής Ποιότητας (ικανοποίηση πελατών, συμμετοχή των εργαζομένων, συνεχής βελτίωση, διαδικασίες και δέσμευση ανώτατης διοίκησης) επηρεάζουν την ποιότητα των υπηρεσιών υγειονομικής περίθαλψης του εξεταζόμενου νοσοκομείου. Τα ευρήματα δείχνουν ότι οι συνεχείς βελτιώσεις από μία μονάδα υγείας είναι το κλειδί για την επιτυχή υιοθέτηση και υλοποίηση ενός αποτελεσματικού συστήματος Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Η δέσμευση της ανώτατης διοίκησης είναι ο κύριος παράγοντας μεταξύ των παραγόντων που καθορίζουν την Διοίκηση Ολικής Ποιότητας.
A country's health care system is particularly important to society. Of particular interest is the importance and trust that can be placed on total quality management in health care systems. Hospitals and other healthcare organizations around the world are gradually implementing Total Quality Management to reduce costs, improve efficiency and provide high quality care to their patients. This study aims to clearly examine the role of DOP factors in the quality of healthcare services in tertiary care and specifically Serres General Hospital. The findings indicate a significant positive relationship between the quality of healthcare services and Total Quality Management. Total Quality Management factors (customer satisfaction, employee involvement, continuous improvement, processes and top management commitment) affect the quality of healthcare services of the hospital under review. The findings indicate that continuous improvements by a health facility are key to the successful adoption and implementation of an effective Total Quality Management system. Top management commitment is the main factor among the factors that determine Total Quality Management.