Στον ορίζοντα της οικονομικής ύφεσης και στο πλαίσιο της μείωσης των δημοσίων δαπανών με ταυτόχρονη ισοδύναμη ώθηση στην βελτίωση της ποιότητας ,ολοένα και περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες , τελευταία και στη Ελλάδα εφαρμόζονται νέα σύγχρονα πρωτότυπα Διοίκησης, με κυρίαρχό την Διοίκηση Ολικής Ποιότητας (ΔΟΠ)
Η υιοθέτηση της ΔΟΠ , από τους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης ,κρίνεται επιβεβλημένη ,καθώς οι αυξημένες αρμοδιότητες που έχουν αναλάβει μετά και την εφαρμογή του νόμου Καποδίστρια , τους καθιστά κύριους φορείς για την διαχείριση και την κάλυψη κάθε μορφής αναγκών των πολιτών κάθε τοπικής κοινωνίας.
Μία από τις σημαντικότερες αρμοδιότητες που έχουν αναλάβει οι ΟΤΑ , είναι η εφαρμογή κοινωνικής πολίτικής και η προάσπιση της κοινωνικής συνοχής. Διαπιστωμένης της οικονομικής και οργανωσιακής αδυναμίας για την δημιουργία ενός ολοκληρωμένου σχεδίου κοινωνικής πολιτικής, οι ΟΤΑ περιορίζονται ως επί των πλείστων στην διαχείριση ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενων προγραμμάτων(προγραμμάτων ΕΣΠΑ), προκειμένου να συμβάλλουν στην αντιμετώπιση του κοινωνικού αποκλεισμού και την προάσπιση της κοινωνικής συνοχής στις τοπικές κοινωνίες.
Κύριος σκοπός αυτής της έρευνας είναι η ανάδειξή της σχέσης μεταξύ του βαθμού επαγγελματικής ικανοποίησης στους εργαζόμενους των Ευρωπαϊκά χρηματοδοτούμενων κοινωνικών προγραμμάτων που διαχειρίζεται η ΕΕΤΑΑ και που υλοποιούνται από κοινωφελείς Επιχειρήσεις Δήμων και του βαθμού ικανοποίησης των χρηστών τους.
Η ερευνά μας στηρίζεται στην περίπτωση της κοινωφελούς επιχείρησης του Δήμου Νέας Ζίχνης.
On the horizon of the economic recession and along the lines of reducing public spending and simultaneous equivalent push for improved quality, in more and more European countries, and in Greece as lately, new, contemporary model types of management are being put into place with the dominant one being the Total Quality Management (TQM). The adoption of MQT, from local authorities is judged to be necessary, due to the increased responsibilities they have undertaken after Kapodistrias Reform was put into place, that makes them the main entities for the management and coverage of every kind of need of the citizen of every local community.
One of the important responsibilities that the local authorities have undertaken is the application of social policy and defense of social cohesion. Given the economic and organizational weakness for the creation of a complete plan for social policy, local authorities are limited, mainly, to the management of European funded programmes (Structural Funds and Cohesion Funds programme) in order to contribute to facing social exclusion and to the defense of social cohesion in local communities.
The main goal of this study is the highlighting of the relationship between the level of job satisfaction among the employees of European funded social programmes that are managed by E.E.T.T.A and implemented by non-profit Municipality organism and the level of satisfaction by its users.
Our study is based in the case of the non-profit organism of the Municipality of Nea Zichni.