Περίληψη:
Η παρούσα διπλωματική εργασία σκοπό έχει να καταγράψει τους επικοινωνιακούς χειρισμούς των αρμόδιων κρατικών φορέων – κυβέρνηση και Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας – καθώς και τον τρόπο με τον οποίο καλύφθηκε η προσφυγική κρίση από τα πανελλήνια ΜΜΕ κατά τη χρονική περίοδο μεταξύ Σεπτεμβρίου του 2015, και Μαΐου του 2016. Η μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε είναι η ανάλυση περιεχομένου του επικοινωνιακού υλικού των φορέων της Δημόσιας Διοίκησης και των άρθρων τεσσάρων πανελλήνιων εφημερίδων (δύο φιλοκυβερνητικών, από τον «αριστερό» χώρο και δύο αντιπολιτευόμενων από το «δεξιό» χώρο), ως πηγές, και έχει ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά. Μοιρασμένη η μελέτη σε δύο ερευνητικά πεδία, σε αυτό της Δημόσιας Διοίκησης και στο άλλο των ΜΜΕ, μας οδηγεί στο συμπέρασμα ότι η κυβέρνηση – αν και απέτυχε στην επιχειρησιακή διαχείριση της κρίσης - κατάφερε να διαχειριστεί αποτελεσματικά την κοινή γνώμη, προβάλλοντας το προσφυγικό θέμα ως κατά βάσει ευρωπαϊκό ζήτημα και στην ενίσχυση αυτής της πολιτικής θέσης, συνέβαλλε καταλυτικά ο ελληνικός τύπος, ευνοώντας την ενεργοποίηση σχημάτων που ενθάρρυναν το κοινό να σκέφτεται, να αισθάνεται και να αποφασίζει με ένα συγκεκριμένο τρόπο.