Περίληψη:
Τα τελευταία χρόνια στην διαδικασία της μάθησης χρησιμοποιούνται όλο και περισσότερο συστήματα διαχείρισης μάθησης με την βοήθεια σύγχρονων τεχνολογικών μέσων τηλεκπαίδευσης. Οι πλατφόρμες ασύγχρονης και σύγχρονης μάθησης έχουν ευρεία εφαρμογή στην τριτοβάθμια εκπαίδευση ωστόσο στην παρούσα εργασία γίνεται πρακτική εφαρμογή του μοντέλου μικτής μάθησης με την διαδικτυακή πλατφόρμα open e-class στα μαθηματικά της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της β λυκείου. Η αποτελεσματικότητα της καινοτόμου διαδικτυακής διδασκαλίας για την εμπλοκή εξ αποστάσεως εκπαιδευόμενου στον εμπλουτισμό των τρόπων γνώσης (δηλαδή της επιστημολογικής ανάπτυξης) δεν μπορεί να αξιολογηθεί επαρκώς χωρίς να ληφθεί μέτρο των αντιλήψεων των μαθητών σχετικά με το περιβάλλον της αίθουσας διδασκαλίας στο διαδίκτυο. Η αξιολόγηση του μοντέλου μάθησης που εφαρμόστηκε έγινε με το ενσωματωμένο ψυχομετρικό εργαλείο COLLES που παρέχει η πλατφόρμα open e-class. Το ενσωματωμένο ερωτηματολόγιο αποτελείται από 24 δηλώσεις ομαδοποιημένες σε έξι ομάδες που μετρoύν επιστημολογικές πεποιθήσεις οι οποίες αναπτύχθηκαν βάσει της θεωρίας του κοινωνικού κονστρουκτιβισμού (Kelly-Vygotsky). Έγινε επιβεβαίωση της αξιοπιστίας και εγκυρότητας των μετρήσεων που σημειώθηκαν με την μέθοδο της επιβεβαιωτικής ανάλυσης παραγόντων (Confirmatory Factor Analysis). Για την ανάλυση αυτή και την εξαγωγή συμπερασμάτων μέσω περιγραφικών στατιστικών χρησιμοποιήθηκαν τα λογισμικά της ΙΒΜ, SPSS έκδοση 23 και AMOS έκδοση 23.