Η παρούσα ερευνητική εργασία εστιάζει στο κοινωνικό φαινόμενο του σχολικού εκφοβισμού, που λαμβάνει ολοένα και περισσότερο μεγαλύτερες διαστάσεις. Αποτελεί ένα παγκόσμιο φαινόμενο που σχετίζεται με τα θεμελιώδη δικαιώματα του παιδιού, τα οποία παραβιάζονται με τη χρήση της Βίας. Σκοπός της εργασίας είναι η διερεύνηση του φαινομένου αυτού από την πλευρά των γονέων των παιδιών. Η ερευνητική μέθοδος που χρησιμοποιήθηκε ήταν τα ερωτηματολόγια που απαντήθηκαν τόσο από γονείς θυμάτων, όσο από γονείς θυτών σχολικού εκφοβισμού.
Επιπλέον, παρουσιάζονται πολλοί και διαφορετικοί ορισμοί του σχολικού εκφοβισμού (bullying) ενώ παράλληλα αναφέρονται με λεπτομέρεια οι μορφές που μπορεί να εκλάβει το φαινόμενο, καθώς και τα αίτια εμφάνισης του και τις συνέπειες του. Αναλύεται επίσης, ο ρόλος των εκπαιδευτικών και οι ενέργειες που πρέπει να ακολουθηθούν, έτσι ώστε να αποφευχθεί η εμφάνιση του φαινομένου στα σχολεία. Επιπροσθέτως, περιγράφεται λεπτομερώς ο σημαντικός ρόλος του Διευθυντή και η στάση του απέναντι στο φαινόμενο αυτό. Τέλος, δίνεται ιδιαίτερη σημασία στους τρόπους πρόληψης του φαινομένου, σύμφωνα με τα συνιστάμενα προγράμματα καθώς επίσης και στα αποτελέσματα ερευνών που έλαβαν μέρος στην Ελλάδα αλλά και σε άλλες χώρες.
The aim of this research paper is to demonstrate the social phenomenon of bullying, which has been increased radically over the past few years. Bullying has been identified as a global phenomenon that concerns children's rights, which are being violated by the use of violence. The research method that was used was questionnaires, which were answered by bullying victims' parents, as long as by victimizers' parents.
Furthermore, in this research paper, bullying is identified thoroughly as many definitions and examples are provided. The causes, the consequences and various form of bullying are also examined. Additionally, the role of educators and the actions that should be taken to avoid the occurrence of bullying are presented in detail. Moreover, there is emphasis on the importance of the headmaster and the course of action that he should take in order to handle the problem. To conclude, we mentioned the ways that can prevent the problem, according to the recommended programs that have been distributed to schools and the findings of surveys that have been conducted in Greece, as well as worldwide.