Η παρούσα εργασία ασχολείται με το Σύλλογο Διδασκόντων ως Συλλογικό Όργανο Διοίκησης των Σχολείων Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Ενότητας Σερρών. Η εργασία χωρίζεται σε θεωρητικό και ερευνητικό μέρος. Αρχικά στο θεωρητικό μέρος γίνεται αναφορά στην έννοια της διοίκησης. Πιο συγκεκριμένα, παρουσιάζονται οι όροι της Διοίκησης και Οργάνωσης, αναφέρονται οι Βασικές λειτουργίες της Διοίκησης και περιγράφεται η Δημόσια Διοίκηση στην Ελλάδα. Στη συνέχεια γίνεται αναφορά στη Σχολική Διοίκηση. Αναλυτικότερα, περιγράφεται το ισχύον Νομοθετικό πλαίσιο, παρουσιάζονται τα επίπεδα διοίκησης, τα συλλογικά και ατομικά όργανα διοίκησης της εκπαίδευσης και γίνεται αναφορά στη διοίκηση της σχολικής μονάδας, και συγκεκριμένα στο ρόλο του Διευθυντή, του Υποδιευθυντή και του Συλλόγου Διδασκόντων. Το δεύτερο μέρος της έρευνας περιλαμβάνει τη διενέργεια μιας πρωτογενούς έρευνας με σκοπό τη διερεύνηση των στάσεων και απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με τη λειτουργία του Συλλόγου Διδασκόντων, το ρόλο του, την ουσιαστική αποφασιστικότητα σε σχέση με τον Διευθυντή και τον τρόπο εκτέλεσης των αποφάσεων. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας προκύπτει ότι ο σύλλογος διδασκόντων είναι ζωτικής σημασίας για την καλή λειτουργία της σχολικής μονάδας και έχει μόνο θετικά να προσφέρει στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου.
This work deals with the Teachers' Association as a Collective Organ of the Primary Education Schools of the Regional Unity of Serres. The thesis is divided into a theoretical and research part. Initially the theoretical part refers to the concept of administration. More specifically, the terms of the Administration and the Organization are presented they report the basic functions of the Administration and describe the Public Administration in Greece. Then reference is made to School Administration. In more detail, it describes the current Legislative Framework, presents the levels of administration, the collective and individual instruments of education administration and refers to the school management unit, namely the role of the Director, the Deputy Director and the Teachers' Association. The second part of the research involves conducting a first survey to explore teachers' attitudes and opinions about the functioning of the Association Teacher, his role, his essential determination with regard to the Director and the way decisions are executed. According to the results of the research it emerges that the teachers' club is vital for the good functioning of the school and has only a positive contribution to the proper functioning of the school.