Διαχρονικά αν και η αξιολόγηση θεωρείται εγγενές στοιχείο της εκπαιδευτικής διαδικασίας, εν τούτοις, παραμένει σημείο θεωρητικών και πρακτικών διαφωνιών αφού η επιζητούμενη ποιότητα στην εκπαίδευση αποτελεί πολυπαραγοντικό αποτέλεσμα πολύπλοκων κοινωνικών, πολιτισμικών και εκπαιδευτικών παραμέτρων. Το Π.Δ. 152/2013 θεωρεί ότι η αξιολόγηση πρέπει πρωτίστως να λειτουργεί ανατροφοδοτικά και να συμβάλει σε σύμπραξη με την επιμόρφωση στην επαγγελματική ανάπτυξη των εκπαιδευτικών, αλλά και στην ποιοτική αναβάθμιση των δομών του εκπαιδευτικού συστήματος. Βασικό σκοπό της έρευνας αποτελεί η διερεύνηση των στάσεων και απόψεων των εκπαιδευτικών αναφορικά με την αποδοχή της αξιολόγησης ως ανατροφοδοτική λειτουργία ποιοτικής αναβάθμισης της εκπαίδευσης και του εκπαιδευτικού. Αρχικά, το αντικείμενο της αξιολόγησης προσεγγίζεται θεωρητικά ενώ στη συνέχεια παρουσιάζονται τα πορίσματα της έρευνας μας και συζητιούνται τα συμπεράσματα που προκύπτουν. Οι εκπαιδευτικοί διάκεινται θετικά απέναντι στο θεσμό αποσκοπώντας στην επίτευξη των επιδιωκόμενων εκπαιδευτικών στόχων και στην ενίσχυση-ενθάρρυνση της προσωπικής και επαγγελματικής ανάπτυξης τους.
Over time, though educational evaluation consists an inherent part of the educational process, however, remains a point of theoretical and practical disagreements since the desired quality in education is a complex multifactorial result of social, cultural and educational aspects. PD 152/2013 considers that the evaluation should primarily operate regenerative and contribute in partnership with training in professional development of teachers as well as a qualitative improvement of the education system structures. The main purpose of our research is to investigate the attitudes and opinions of teachers regarding the acceptance of evaluation as regenerative qualitative upgrading of education and educational function. Initially, the object of evaluation is theoretically approached. Then we present the findings of our research and discuss the conclusions drawn. Teachers react positively towards the institution aiming to achieve its educational objectives and foster-encouraging personal and professional development.