Η συγκεκριμένη εργασία αποσκοπεί να διερευνήσει το βαθμό δυνατότητας εφαρμογής του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης, ως αυτοαξιολογικού εργαλείου, στους εκπαιδευτικούς οργανισμούς της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Περιφερειακή Ενότητα (ΠΕ) Σερρών (Δημοτικά σχολεία). Αφορά στη συμμετοχή των Διευθυντών ως στελεχών διοίκησης, στη διαδικασία λήψης αποφάσεων και ενεργειών στον εκπαιδευτικό οργανισμό τους, για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητάς του. Αρχικά παρουσιάζονται οι θεωρίες, απόψεις και στάσεις για τη Δημόσια Διοίκηση, το Νέο Δημόσιο Μάνατζμεντ, τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και το Κοινό Πλαίσιο Αξιολόγησης, ως εφαρμοσμένο αυτοαξιολογικό εργαλείο δημόσιων οργανισμών. Ο βαθμός δυνατότητας για την εφαρμογή του Κοινού Πλαισίου Αξιολόγησης ερευνάται με την ανάπτυξη και εφαρμογή ερωτηματολογίου σε ένα δείγμα Διευθυντών Σχολικών μονάδων. Στη συνέχεια, αναλύονται τα πορίσματα της πιλοτικής έρευνας με εργαλείο το ερωτηματολόγιο και αναγράφονται τα συμπεράσματα που προκύπτουν. Οι απαντήσεις των συμμετεχόντων στην έρευνα δείχνουν τις θετικές τους στάσεις και προθέσεις, καθώς και τη δυνατότητα φιλοδοξίας για μια προτεινόμενη πιλοτική εφαρμογή του ΚΠΑ, ως εφαρμοσμένου και επιτυχημένου αυτοαξιολογικού μοντέλου σε ελληνικούς οργανισμούς εκπαίδευσης.
This paper aims to investigate the extent to which the Common Assessment Framework can be applied as a self-assessment tool in the educational institutions of Primary Education in the Regional Unit of Serres (primary schools). It concerns the participation of Directors as management members in the decision-making and action-taking process in their educational institution with the aim of improving its fruitfulness and efficiency. Initially, theories about, opinions of, and attitudes towards the Public Administration, New Public Management, Total Quality Management and the Common Assessment Framework as an applied self-assessment tool of public institutions are presented. The extent to which the Common Assessment Framework can be applied is investigated through the development and application of a questionnaire in a sample of Directors of school units. Then the results of a pilot survey are analyzed, with a questionnaire as an instrument of analysis, and the drawn conclusion are reported. The participants' responses to the survey show their positive attitudes and intentions and the possibility of ambition for a proposed pilot application of CFR as an applied and successful self-assessment model in Greek institutions of education.