Το ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα χαρακτηρίζεται από έντονη γραφειοκρατία, αυστηρές ιεραρχικές δομές, και εκτεταμένη νομοθεσία. Η υιοθέτηση της ηλεκτρονική διακυβέρνησης από τις σχολικές μονάδες μπορεί να οδηγήσει στην αποτελεσματική και αποδοτική διοίκησή τους.
Στόχος της διπλωματικής είναι η διερεύνηση της υιοθέτησης της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και της χρήσης των ΤΠΕ στη διοίκηση, από εκπαιδευτικούς και διευθυντές σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τα σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης είναι αρκετά καλά εξοπλισμένα, δεν έχουν αναπτύξει όμως σε μεγάλο ποσοστό δικτυακούς τόπους. Η ανάγκη χρήσης των ΤΠΕ αναγνωρίζεται σε όλες τις διοικητικές εργασίες της σχολικής μονάδας. Η ενσωμάτωσή τους όμως στη διοίκηση εξαρτάται σε μεγάλο βαθμό στην εξοικείωση των διευθυντών σε αυτές.
Νέες μορφές επιμόρφωσης θα πρέπει να υιοθετηθούν ώστε να αποκτήσουν οι διευθυντές τις απαραίτητες δεξιότητες στις ΤΠΕ, που απαιτούνται για τη διοίκηση των σχολικών μονάδων.
Greek education system is characterized by intense bureaucracy, strict hierarchical structures and extensive legislation. E-government adoption by schools units may lead to more effective and efficient administration. This thesis aims at investigating e-government adoption and use of ICT in school administration, by teachers and directors of secondary education schools.
Greek secondary education schools are fairly equipped. However, a high percentage still has not a website. The need for ICT use is recognized for all administrative tasks of a school, yet their integration largely depends on director’s familiarization with them. New forms of
training should be adopted to equip school directors with the necessary ICT skills for school administration.