Περίληψη:
Οι πρακτικές του μάρκετινγκ έχουν αρχίσει να βλέπουν τους καταναλωτές ως
συναισθηματικούς λήπτες και λιγότερο ως ορθολογικούς φορείς λήψης αποφάσεων. Αυτή
η συνειδητοποίηση αυξάνεται λόγω αποτελεσμάτων σε μελέτες συμπεριφοράς των
καταναλωτών, αλλά και λόγω μελετών της νευροεπιστήμης που δείχνουν ότι οι
περισσότερες από τις αποφάσεις που κάνουμε βασίζονται κατά κύριο λόγο στο
συναίσθημα και δεν είναι λογική επεξεργασία των πληροφοριών. Το Νευρομάρκετινγκ είναι
ένα νέο πεδίο έρευνας μάρκετινγκ που μελετά τη γνωστική και συναισθηματική απόκριση
των καταναλωτών σε ερεθίσματα μάρκετινγκ. Η παρούσα εργασία εξετάζει το θεωρητικό
υπόβαθρο, στο οποίο θεμελιώνεται η συνεργασία της νευροεπιστήμης και του μάρκετινγκ,
καθώς και τις προοπτικές που δημιουργούνται από την εφαρμογή του. Πιο αναλυτικά θα
μελετήσουμε την λειτουργία του ανθρώπινου εγκεφάλου, την ιστορική αναδρομή του
νευρομάρκετινγκ, οφέλη και ηθικά διλήμματα που προκύπτουν καθώς και το νομικό
πλαίσιο που διέπει αυτήν την επιστήμη. Τέλος θα δούμε παραδείγματα τέτοιων ερευνών
και εταιρίες που έχουν συσταθεί σε Ελλάδα και εξωτερικό.