Σκοπός της παρούσας μελέτης είναι η διερεύνηση των σχέσεων μεταξύ των χαρακτηριστικών της μετασχηματιστικής συμπεριφοράς του διευθυντή και της αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών σε σχολεία της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Η υλοποίηση της έρευνας βασίστηκε στην ποσοτική στρατηγική και ως μεθοδολογικό εργαλείο χρησιμοποιήθηκε το ερωτηματολόγιο. Συγκεκριμένα για τη μετασχηματιστική ηγεσία χρησιμοποιήθηκε το Principal Leadership Questionnaire (PLQ) των Jantzi και Leithwood (1996) στην ελληνική έκδοση της Γκόλια (2014) και για τη μέτρηση της αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών χρησιμοποιήθηκε η συνοπτική έκδοση του Teachers’ Sense of Efficacy Scale (TSES) των Tschannen-Moran και Woolfolk-Hoy (2001), έτσι όπως αποδόθηκε στην ελληνική γλώσσα από τους Tsigilis, Grammatikopoulos και Koustelios (2007). Το δείγμα αποτέλεσαν 134 εκπαιδευτικοί της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, η επιλογή των οποίων βασίστηκε στη σκόπιμη δειγματοληψία. Η ανάλυση των δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τη χρήση του στατιστικού λογισμικού ανάλυσης Jasp 14.0. Για την εξασφάλιση έγκυρων αποτελεσμάτων τα μεθοδολογικά εργαλεία ελέγχθηκαν ως προς την εγκυρότητα και την αξιοπιστία τους. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν πως οι διευθυντές της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης υιοθετούν σε μέτριο βαθμό το μετασχηματιστικό στυλ ηγεσίας με τη διάσταση Θέση Υψηλών Προσδοκιών να εμφανίζει τη μεγαλύτερη μέση τιμή και τη μικρότερη οι διαστάσεις Πρότυπα Συμπεριφοράς και Πνευματική Διέγερση. Οι εκπαιδευτικοί εκφράζουν υψηλό βαθμό αυτό-αποτελεσματικότητας με την επικράτηση της διάστασης Τεχνικές Διδασκαλίας ενώ η Διαχείριση της Τάξης κατέλαβε την τελευταία θέση. Επιπλέον, τα ευρήματα έδειξαν πως δεν διαφοροποιείται ο βαθμός αυτό-αποτελεσματικότητας από το φύλο και την προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης. Τέλος, τα στατιστικά αποτελέσματα από την απλή παλινδρόμηση χρησιμοποιώντας ως εξαρτημένη μεταβλητή το σύνολο των διαστάσεων της αυτό-αποτελεσματικότητας των εκπαιδευτικών και ως ανεξάρτητη το σύνολο των διαστάσεων της μετασχηματιστικής ηγεσίας έδειξαν ότι υπάρχει μια μέτρια σχέση μεταξύ των δύο μεταβλητών.
The purpose of this study is to investigate the relationships between the characteristics of transformative leaders’behavior and teachers’ self-efficacy at secondary schools. The implementation of the survey was based on quantitative research and the questionnaire was used as a methodological tool. Specifically, for transformational leadership, the Principal Leadership Questionnaire (PLQ) of Jantzi and Leithwood (1996) was used in the Greek edition of Golia (2014) and for the measurement of teachers' self-efficacy the abridged version of the Teachers' Sense of Efficacy Scale (TSES) by Tschannen-Moran and Woolfolk-Hoy (2001), as rendered in Greek by Tsigilis, Grammatikopoulos and Koustelios (2007), was used. The sample consisted of 134 secondary school teachers, whose selection was based on purposive sampling. The analysis of the data was performed using the statistical analysis software Jasp 14.0. To ensure valid results, the methodological tools were tested for validity and reliability. The results of the survey showed that secondary school leaders adopt a moderate degree of transformational leadership style, with the High Expectations Position dimension displaying the highest average value and the lowest the Behavior Patterns and Mental Stimulation dimensions. Teachers express a high degree of self-efficacy with the prevalence of the Teaching Techniques dimension while Classroom Management ranked last. In addition, the findings showed that the degree of self-efficacy does not differ from the gender and experience of secondary school teachers. Finally, statistical results from simple regression using as a dependent variable the dimensions of teachers’ self-efficacy as a group and as an independent the dimensions of transformational leadership as a group showed that there is a modest relationship between the two variables.