Η εισαγωγή νέων ηλεκτρονικών υπηρεσιών έχει ως αποτέλεσμα την βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών των τραπεζικών καταστημάτων. Η παρούσα εργασία έχει ως αντικείμενο μελέτης τα εναλλακτικά δίκτυα που χρησιμοποιούν οι τράπεζες ως μέσο βελτίωσης του τρόπου εξυπηρέτησης του κοινού αλλά και λειτουργίας του τραπεζικού συστήματος. Ειδικότερα, στόχο της εργασίας αποτελεί η διερεύνηση του ρόλου των εναλλακτικών δικτύων στις τράπεζες στην αποτελεσματική λειτουργία των τραπεζών με άξονα τον χρήστη-πελάτη. Η χρήση των εναλλακτικών δικτύων γίνεται από νεότερες ηλικίες ενώ η πλειοψηφία του δείγματος συμφωνεί ότι πρόκειται για μια εύκολη και γρήγορη μορφή συναλλαγής. Επιπλέον, η παρούσα έρευνα ανέδειξε τη σημαντικότητα των εναλλακτικών δικτύων ως καινοτόμο τρόπο εξυπηρέτησης του κοινού ενώ ταυτόχρονα λειτουργούν ως ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για τις ίδιες τις τράπεζες. Η εργασία στηρίχθηκε στην βιβλιογραφική ανασκόπηση και αρθρογραφία τόσο στην ελληνική όσο και στην ξενόγλωσση ενώ ταυτόχρονα διεξήχθη ποσοτική έρευνα μέσω ερωτηματολογίου.
The entrance of new electronic services has as a result the improvement of provided services in banks. The particular paper has as a topic the alternate networks which are used by the banks as a tool of improvement of their services and also of the function of the bank system. Specifically, the aim of the paper is the examination of the role of alternate systems in banks on the effective function of banks with the user-costumer in the main line. The use of alternate networks takes place by younger ages while the majority of the sample agrees that it is an easy and quick model of transaction. In addition, the particular essay has highlighted the importance of the alternate networks as an innovative way of public service and at the same time they function as a competitive advantage for the banks themselves. The paper has been based on Greek and foreign literature review and arthrography and also has contacted quantitative research via questionnaire.