Η αποτελεσματική ηγεσία επηρεάζει και καθορίζει σημαντικά την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου ώστε μια σχολική μονάδα να λειτουργεί αποτελεσματικά. Σκοπός της παρούσας εργασίας ήταν να διερευνηθεί η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, ο βαθμός ηγετικής επάρκειας του διευθυντή, η σχέση ανάμεσα στις δύο μεταβλητές και η επίδραση δημογραφικών παραγόντων στην ποιότητα εκπαιδευτικού έργου και στην ηγετική επάρκεια του διευθυντή. Στην έρευνα συμμετείχαν 109 εκπαιδευτικοί και εφαρμόστηκε η δειγματοληψία ευκολίας. Σύμφωνα με τα αποτελέσματα, η ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση αξιολογήθηκε ως μέτρια. Ακόμη, η ηγετική επάρκεια του διευθυντή βρέθηκε να είναι μέτρια. Το φύλο δεν επιδρά γενικά στις διαστάσεις της ποιότητας εκπαιδευτικού έργου με εξαίρεση της διάσταση της κοινωνικής και πολιτιστικής ατζέντας. Ομοίως, το φύλο και το μορφωτικό επίπεδο δεν καθορίζουν τις απόψεις των εκπαιδευτικών για την ηγετική επάρκεια. Το ποιοτικό εκπαιδευτικό έργο και η ηγετική επάρκεια σχετίζονται σε μεγάλο βαθμό και η σχέση είναι θετική και στατιστικώς σημαντική. Η ηγετική επάρκεια σχετίζεται ισχυρότερα με τα μαθησιακά αποτελέσματα και λιγότερα ισχυρώς με τις υπόλοιπες διαστάσεις του ποιοτικού εκπαιδευτικού έργου. Τέλος, η ηγετική επάρκεια είναι ένας παράγοντας ο οποίο προβλέπει σε σημαντικά μεγάλο βαθμό την ποιότητα του εκπαιδευτικού έργου. Όσο πιο αποτελεσματική και επαρκής ηγεσία εφαρμόζει ένας διευθυντής, τόσο ποιοτικότερο είναι το εκπαιδευτικό έργο. Έτσι, οι σχολικές μονάδες είναι αναγκαίο να στελεχώνονται από ικανούς και έμπειρους διευθυντές ώστε να διασφαλίζεται η πρόσβαση στην ποιοτική παιδεία.
Effective leadership significantly influences and determines the quality of the educational work so that a school unit operates efficiently. The purpose of this work was to investigate the quality of educational work in primary education, the degree of leadership competence of the principal, the relationship between the two variables and the effect of demographic factors on the quality of educational work and the leadership competence of the principal. 109 teachers participated in the survey and convenience sampling was applied. According to the results, the quality of the educational work in primary education was evaluated as moderate. Also, the manager's leadership ability was found to be moderate. Gender does not generally affect the dimensions of the quality of educational work with the exception of the dimension of the social and cultural agenda. Likewise, gender and educational level do not determine teachers' views of leadership competence. Quality educational work and leadership competence are highly related and the relationship is positive and statistically significant. Leadership competence is more strongly related to learning outcomes and less strongly to the remaining dimensions of quality educational work. Finally, leadership competence is a factor that significantly predicts the quality of educational work. The more effective and adequate leadership a principal applies, the higher the quality of the educational work. Thus, it is necessary for the school units to be staffed by competent and experienced managers in order to ensure access to quality education.