Στην παρούσα εργασία μελετάται η επίδραση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης στα city hotels της κατηγορίας των 4* και 5* στην περιοχή της Θεσσαλονίκης. Πιο αναλυτικά, εξετάζεται κατά πόσο οι ταξιδιώτες του επαγγελματικού τουρισμού προτιμούν τις εν λόγω κατηγορίες καταλυμάτων και αν χρησιμοποιούν τα social media για να προβούν σε κράτηση δωματίου. Έτσι, εκπονήθηκε ποσοτική έρευνα μέσω ερωτηματολογίου το οποίο διαμοιράστηκε σε άτομα σε όλη την Ελλάδα που πραγματοποιούν επαγγελματικά ταξίδια στη Θεσσαλονίκη. Τα κυριότερα συμπεράσματα που προέκυψαν είναι ότι οι περισσότεροι συμμετέχοντες επιλέγουν τα ξενοδοχεία 3* και η κράτησή τους γίνεται κυρίως μέσω ιστοσελίδων κρατήσεων (Booking κλπ.). Επίσης, η πλειοψηφία χρησιμοποιεί σε μεγάλο βαθμό τα social media καθημερινά και μάλιστα τα αξιοποιεί για να συγκεντρώσει πληροφορίες για τα καταλύματα ενώ παράλληλα φάνηκε ότι επηρεάζονται σε μεγάλο βαθμό από τις κριτικές και τα σχόλια προηγούμενων επισκεπτών στην τελική τους απόφαση. Ακόμα, παρατηρήθηκε ότι αρκετοί από τους heavy users των μέσων κοινωνικής δικτύωσης τα επιλέγουν για να προβούν σε κράτηση δωματίου ξενοδοχείου.
In this paper the effect of social media on city hotels of the 4* and 5* category in the area of Thessaloniki is studied. In more detail it is examined whether business travelers prefer these categories of accommodation and whether they use social media to book a room. Thus, a quantitative survey was conducted through a questionnaire which was distributed online to people who make business trips to Thessaloniki from different areas of Greece. The main conclusions reached are that most participants choose 3* hotels and their booking is done mainly through booking websites (Booking etc.). Also, the majority use social media on a daily basis and they use it to gather information about accommodations, while at the same time it appeared that they are heavily influenced by the reviews and comments of previous guests in their final decision. Also, it was observed that several of the heavy users of social media choose them to book a hotel room.