Περίληψη:
Η παρούσα εργασία αφορά σε γενικό πλαίσιο το φαινόµενο των συγκρούσεων στο χώρο εργασίας και τη διαχείρισή τους. Ασχολείται µε θέµατα όπως η έννοια των συγκρούσεων, η ιστορική της εξέλιξη, οι τύποι, οι πηγές και τα αίτια που τις προκαλούν, τις αρνητικές συνέπειες και τα οφέλη. Κάνει µια σύντοµη αναφορά στις επιστήµες που έχουν ασχοληθεί µε τον όρο. Αναλύει το ρόλο του ατόµου, της οµάδας και του ίδιου του οργανισµού στο κοµµάτι των συγκρούσεων, εξετάζοντας την εµφάνισή του σε όλα τα επίπεδα. Σχετικά µε τη διαχείριση, γίνεται λόγος για το τι ακριβώς είναι διαχείριση των εργασιακών συγκρούσεων και πως αυτή επιτυγχάνεται προς όφελος του οργανισµού. Γίνεται αναφορά σε διάφορα επιστηµονικά µοντέλα που συνέβαλαν στη µελέτη του φαινοµένου της διαχείρισης των συγκρούσεων και ανάλυση ενός από αυτά. Αναφέρεται επίσης, η κρισιµότητα του ρόλου του ηγέτη στο πλαίσιο της διαχείρισης. Στην εργασία αυτή σηµειώνεται επίσης η συναισθηµατική νοηµοσύνη, η σηµαντική της ανάδυση τα τελευταία χρόνια, καθώς και το πως αυτή λειτουργεί σχετικά µε τις συγκρούσεις, ποια είναι τα οφέλη και ποιες αρνητικές επιπτώσεις που µπορεί να επιφέρει. Επίσης, γίνεται παρουσίαση και ανάλυση της προσωπικής µου έρευνας και η εργασία κλείνει µε την παράθεση συµπερασµάτων και προτάσεων.