Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να αναδείξει την συμβολή της συναισθηματικής νοημοσύνης στον δημόσιο τομέα ως μια σύγχρονη προσέγγιση άσκησης της διοίκησης ανθρωπίνων πόρων. Η εργασία πλαισιώνει αυτό το θέμα με την παρουσίαση τόσο του φαινομένου της ηγεσίας, όσο και της συναισθηματικής νοημοσύνης καιπιο συγκεκριμένα, αναλύοντας την έννοια της ηγεσίας και της συναισθηματικής νοημοσύνης, μέσα από τα στυλ και τις θεωρίες που υιοθετούνται κατά περιόδους και κυριαρχούν στον εκάστοτε χώρο. Επιπλέον στην εργασία γίνεται μια συνοπτική παρουσίαση των προβλημάτων που αντιμετωπίζει σήμερα η ελληνική δημόσια διοίκηση. Το βασικό της ερευνητικό ερώτημα αποτελεί η μελέτη της συναισθηματικής νοημοσύνης, ως παράγοντα βελτίωσης των εργασιακών συνθηκών και παρεχόμενων υπηρεσιών του δημοσίου τομέα. Προκείμενου να κατανοηθούν οι πραγματικές προκλήσεις που καλούνται να αντιμετωπίσουν οι εργαζόμενοι και τα στελέχη της διοίκησης αλλά και για να αξιολογηθεί η κατάσταση όπως έχει διαμορφωθεί κρίθηκε σκόπιμο να επιλεχθεί ένας οργανισμός για μελέτη περίπτωσης, οπότε και επιλέχθηκε ο Δήμος Σερρών. Μεθοδολογικά, η έρευνα βασίστηκε στην επισκόπηση της υπάρχουσας βιβλιογραφίας και την συλλογική πρωτογενών δεδομένων μέσω ποσοτικής έρευνας. Για τις ανάγκες της έρευνας, λοιπόν δημιουργήθηκε δομημένο ερωτηματολόγιο, γύρω από το θέμα της συναισθηματικής νοημοσύνης στον εργασιακό χώρο, το οποίο κοινοποιήθηκε στο ανθρώπινο δυναμικό του οργανισμού και έλαβαν μέρος 128 εργαζόμενοι. Από την ανάλυση του ερωτηματολογίου προέκυψε πως η καλλιέργεια της συναισθηματικής νοημοσύνης αποτελεί ένα σημαντικό εφόδιο που καλούνται να κατακτήσουν οι οργανισμοί, αφού τα οφέλη του στην απόδοση των εργαζομένων είναι πολλαπλά. Ενώ σε συνδυασμό με την μελέτη της υπάρχουσας βιβλιογραφίας γίνεται αντιληπτό πως αποτελείμια καινοτόμα προσέγγιση εκσυγχρονισμού της διοίκησης ανθρωπίνου δυναμικού, καθώς και αναβάθμισης των εργασιακών συνθηκών ευρύτερα, κάτι που θα έχει αντίκτυπο και στις παρεχόμενες από τον δημόσιο τομέα υπηρεσίες.
This thesis aims to highlight the contribution of Emotional Intelligence in the public sector as a modern approach to the practice of human resource management. The thesis frames this topic by presenting both the phenomenon of leadership and emotional intelligence and more specifically, by analyzing the concept of leadership and emotional intelligence through the styles and theories adopted at times and dominant in the field. In addition, the paper presents a summary of the problems currently facing the Greek public administration. The main research question investigated is the study of Emotional Intelligence as a factor of improving working conditions and services provided by the public sector. In order to understand the real challenges that employees and executives of the administration have to face and to evaluate the situation as it has been formed, it was considered appropriate to select an organization for a case study, so the Municipality of Serres was chosen. Methodologically, the research was based on the review of existing literature and the collection of primary data through quantitative research. Therefore, for the needs of the research, a structured questionnaire was created around the topic of Emotional Intelligence in the workplace, which was shared with the human resources of the organization and 128 employees participated. The analysis of the questionnaire revealed that the cultivation of emotional intelligence is an important skill that organizations are called upon to master, since its benefits on employee performance are multiple. While in combination with the study of the existing literature, it is understood that it is an innovative approach to modernize human resource management, as well as to upgrade working conditions in general, which will have an impact on the services provided by the public sector.