Σκοπός της παρούσας έρευνας είναι να διερευνήσει τις αντιλήψεις των γονέων για: α) την σχέση που αναπτύσσεται μεταξύ παιδιών και παιδαγωγών προσχολικής ηλικίας, β) τη συνολική ανάπτυξη των παιδιών από τη σχέση με τους παιδαγωγούς, γ) την επικοινωνία των γονέων με τους παιδαγωγούς και δ) την συνολική ικανοποίηση των γονέων από την επικοινωνία και τη σχέση τους με τους παιδαγωγούς και μεταξύ παιδαγωγού-παιδιού.
Το δείγμα της έρευνας αποτελείται από 130 γονείς με παιδιά ηλικίας 2 έως 4 ετών που φιλοξενούνταν σε βρεφονηπιακούς σταθμούς στην πόλη των Σερρών. Πραγματοποιήθηκε μια ποσοτική έρευνα με τη χρήση ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου. Η έρευνα πραγματοποιήθηκε το Νοέμβριο του 2023. Τα δεδομένα της έρευνας κωδικοποιήθηκαν και αναλύθηκαν με τη χρήση του Στατιστικού πακέτου SPSS 22.0
Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν θετικές αντιλήψεις των γονέων για την σχέση που αναπτύσσεται στα παιδιά τους και τους παιδαγωγούς στους βρεφονηπιακούς σταθμούς. Αυτή η θετική σχέση έχει θετικό αντίκτυπο στην γνωστική και κοινωνικο-συναισθηματική ανάπτυξη των παιδιών. Πέρα από την σημασία της σχέσης μεταξύ παιδιών και παιδαγωγών, αναγνωρίζεται επίσης η σημαντικότητα της επικοινωνίας και σχέσης μεταξύ γονέων και παιδαγωγών. Η επικοινωνία μεταξύ αυτών των δύο μερών είναι απαραίτητη για τη δημιουργία μιας συνεργασίας που επικεντρώνεται στην ευημερία και την ανάπτυξη των παιδιών. Οι γονείς επιλέγουν καθημερινά την ολιγόλεπτη επικοινωνία με τους παιδαγωγούς δηλ. κατά την ώρα προσέλευσης ή αποχώρησης στο βρεφονηπιακό σταθμό. Τα υψηλά επίπεδα ικανοποίησης από την επικοινωνία και τις σχέσεις δείχνουν ότι οι γονείς αισθάνονται ότι τους εκτιμούν και τους υποστηρίζουν οι παιδαγωγοί. Οι γονείς επίσης συστήνουν ότι η ειλικρίνεια και ο σεβασμός στην επικοινωνία, αλλά και η ενθάρρυνση των παιδαγωγών για ανοιχτή επικοινωνία και την ανατροφοδότηση από τους γονείς είναι τα σημαντικότερα στοιχεία για την βελτίωση της επικοινωνία τους με τους παιδαγωγούς προσχολικής ηλικίας.
The purpose of this research is to investigate the parents' perceptions of: a) the relationship that develops between children and preschool teachers, b) the overall development of the children from the relationship with the preschool teachers, c) the communication between the parents and preschool teachers and d) the parents' overall satisfaction with their communication and relationship with the preschool and between preschool teachers and children.
The sample of the research consists of 130 parents with children aged 2 to 4 who were accommodated in nurseries in the city of Serres. A quantitative survey was conducted using an electronic questionnaire. The survey was conducted in November 2023. The survey data were coded and analyzed using the SPSS 22.0 Statistical Package.
The results of the research showed positive perceptions of the parents about the relationship that develops between their children and preschool teachers. This positive relationship has a positive impact on children's cognitive and social-emotional development. Beyond the importance of the relationship between children and preschool teachers, the importance of communication and relationship between parents and preschool teachers is also recognized. Communication between these two parties is essential to creating a partnership that focuses on children's well-being and development. Parents choose to communicate with the preschool teachers for a few minutes every day, i.e. at the time of arrival or departure from the daily child care center. High levels of satisfaction’s parents with communication and relationships with preschool teachers indicate that parents feel valued and supported by them. Parents also recommend that honesty and respect in communication, but also preschool teachers encouraging for open communication and feedback from parents are the most important elements for improving their communication with preschool teachers.