Διοίκηση Ολικής Ποιότητας σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: ο ρόλος του Διευθυντή/ντριας

Απόθεσις

 

Εμφάνιση απλής εγγραφής

dc.contributor.advisor Πασχαλούδης, Δημήτριος
dc.contributor.author Φαντσιούδη, Ζωή Α.
dc.date.accessioned 2024-05-20T07:47:34Z
dc.date.available 2024-05-20T07:47:34Z
dc.date.issued 2024-02
dc.identifier.uri http://apothesis.teicm.gr/xmlui/handle/123456789/4569
dc.description.abstract Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στον ρόλο του Διευθυντή/ντριας της σχολικής μονάδας της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης αναφορικά με την εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας ως μοντέλου διοίκησης στην εκπαίδευση. Πιο συγκεκριμένα, πραγματοποιείται βιβλιογραφική ανασκόπηση σε προηγούμενες έρευνες που έχουν γίνει και προβάλλονται σημαντικές πλευρές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Ακόμη χρησιμοποιείται ως εργαλείο ένα ερωτηματολόγιο που είναι προσαρμοσμένο από το Sheffield Hallam University- Centre for Integral Excellence και αναδεικνύεται ο ρόλος του Διευθυντή/ντριας όσον αφορά στην επικοινωνία του/της με τις βασικές ομάδες συμφερόντων και στην εφαρμογή πρακτικών με στόχο τη βελτίωση της ποιότητας της σχολικής μονάδας. Επιπλέον, αναφέρονται η φιλοσοφία και οι αρχές της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και στοιχεία σχετικά με τη θέση και τον ρόλο του Διευθυντή, όπως και τα οφέλη που προσφέρει η εφαρμογή της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας σε μια σχολική μονάδα. Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας, εφαρμόζεται στατιστική ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν από το ερωτηματολόγιο και παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας σχετικά με τη θέση του διευθυντή/ντριας σε μια σχολική μονάδα. Από την έρευνα συμπεραίνεται ότι οι εκπαιδευτικοί έχουν επαρκείς γνώσεις σχετικά με τη Διοίκηση Ολικής Ποιότητας και ότι οι αρχές και οι πρακτικές της εφαρμόζονται από τους Διευθυντές/ντριες σε μεγάλο βαθμό. Τέλος, γίνονται κάποιες προτάσεις βελτίωσης της κατάστασης και προτάσεις για περαιτέρω έρευνα. el
dc.description.abstract This thesis focuses on the role of the Principal of the Secondary Education school unit regarding the implementation of Total Quality Management as a management model in education. More specifically, a literature review is carried out on previous researches and important aspects of Total Quality Management are presented. A questionnaire adapted from the Sheffield Hallam University-Centre for Integral Excellence is also used as a tool which highlights the role of the Director in terms of his/her communication with stakeholders and the implementation of practices aimed at improving the quality of school unit. In addition, the philosophy and principles of Total Quality Management and information about the position and role of the School Principal are mentioned, as well as the benefits offered by the implementation of Total Quality Management in a school unit. In the research part of the work, statistical analysis of the data collected from the questionnaire is applied and the results of the research on the principal’s role in a school unit are presented. The research concludes that teachers have sufficient knowledge about Total Quality Management and that its principles and practices are applied by principals to a large extent. Finally, some suggestions for improving the situation and suggestions for further research are made. en
dc.format.extent 99 el
dc.language.iso el el
dc.publisher ΔΙ.ΠΑ.Ε.-Σέρρες el
dc.rights Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές
dc.rights.uri http://creativecommons.org/licenses/by-nc-nd/4.0/deed.el
dc.subject TEICM::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ::ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΚΑΙ ΟΡΓΑΝΩΣΗ ΟΛΙΚΗΣ ΠΟΙΟΤΗΤΑΣ el
dc.subject TEICM::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ::ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ, ΔΕΥΤΕΡΟΒΑΘΜΙΑ el
dc.subject.ddc 658.562 el
dc.title Διοίκηση Ολικής Ποιότητας σε σχολικές μονάδες δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης: ο ρόλος του Διευθυντή/ντριας el
dc.type Διπλωματική εργασία
dc.contributor.department Σχολή Διοίκησης και Οικονομίας, Τμήμα Διοίκησης Επιχειρήσεων el
dc.contributor.master ΠΜΣ Στη Δημόσια Διοίκηση (MPA) και στη Διοίκηση και Οργάνωση Εκκλησιαστικών Μονάδων el
dc.heal.publisherID teiser
dc.subject.keyword Διευθυντής/ντρια el
dc.subject.keyword EFQM el
dc.subject.keyword Διοίκηση Ολικής Ποιότητας el
dc.subject.keyword Ηγέτης el
dc.subject.keyword Επικοινωνία el
dc.subject.keyword School principal el
dc.subject.keyword Total Quality Management el
dc.subject.keyword Leader el
dc.subject.keyword Communication el


Αρχεία σε αυτό το τεκμήριο

Αυτό το τεκμήριο εμφανίζεται στις ακόλουθες συλλογές

Εμφάνιση απλής εγγραφής

Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές Except where otherwise noted, this item's license is described as Αναφορά Δημιουργού-Μη Εμπορική Χρήση-Όχι Παράγωγα Έργα 4.0 Διεθνές