Η παρούσα διπλωματική εργασία εξετάζει τον τρόπο με τον οποίο οι Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών επιδρούν στη διδασκαλία και στην εκμάθηση στα εικαστικά μαθήματα. Στο θεωρητικό μέρος γίνεται λεπτομερής ανάλυση στην επίδραση των ΤΠΕ στη μαθησιακή διαδικασία γενικά και ειδικά στη Δευτεροβάθμια Ελληνική Εκπαίδευση. Μέσω μιας προσεκτικής ανάλυσης, εξετάζονται τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία και παρουσιάζεται η σημασία της χρήσης τους στα καλλιτεχνικά μαθήματα όλων των τάξεων του Γυμνασίου. Η πρακτική εφαρμογή επικεντρώνεται στην ανάπτυξη μιας πλατφόρμας ασύγχρονης εκπαίδευσης για το μάθημα των εικαστικών, ενσωματώνοντας συστήματα διαχείρισης μάθησης και πλατφόρμες διαχείρισης εικονορροών. Η εργασία παρουσιάζει τη λειτουργία της πλατφόρμας Open eclass για το μάθημα των Εικαστικών Β’ Γυμνασίου και αναλύει τη μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη δημιουργία της πλατφόρμας, περιγράφοντας τη διάρθρωση και το περιεχόμενο των μαθημάτων που προστέθηκαν. Τέλος, παρουσιάζονται τα ευρήματα μελετών από τον Ελλαδικό και διεθνή χώρο σχετικά με τη χρήση των ΤΠΕ στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην εικαστική παιδεία, ενώ αναφέρονται συνοπτικά τα συμπεράσματα και οι πιθανές μελλοντικές επεκτάσεις του έργου.
This thesis examines how Information and Communication Technologies affect teaching and learning in art courses. In the theoretical part, a detailed analysis is made of the impact of ICT on the learning process in general and specifically in Secondary Greek Education. Through a careful analysis, the advantages and disadvantages of ICT in the educational process are examined and the importance of its use in the lessons of all grades of High School is presented. The practical application focuses on the development of an asynchronous learning platform for the visual arts course, integrating learning management systems and pixel management platforms. The paper presents the operation of the Open eclass platform for the 2nd High School Visual Arts course and analyzes the methodology followed to create the platform, describing the structure and content of the added courses. Finally, the findings of studies from the Greek and international area regarding the use of ICT in the educational process and in visual education are presented, while the conclusions and possible future extensions of the project are briefly mentioned.