Η ενδοσχολική βία ως κοινωνικό φαινόμενο έχει σημειώσει σημαντική αύξηση τα τελευταία χρόνια. Ο θεσμός της διαμεσολάβησης ως μεθόδου εναλλακτικής επίλυσης διαφορών διείσδυσε πρόσφατα στο σχολικό περιβάλλον. Η παρούσα εργασία πραγματοποιήθηκε προκειμένου να ανιχνεύσει την αντίληψη, η οποία επικρατεί σχετικά με το θεσμό της σχολικής διαμεσολάβησης ως μέσο πρόληψης και επίλυσης περιστατικών βίας στα Ελληνικά σχολεία. Η έρευνα αφορούσε εκπαιδευτικούς κυρίως της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης και διεξήχθη αποκλειστικά ηλεκτρονικά. Το εργαλείο της ήταν το ερωτηματολόγιο, πραγματοποιήθηκε δηλαδή ποσοτική ανάλυση. Από τη συγκεκριμένη έρευνα διαπιστώθηκε η σημασία του ρόλου της Σχολικής Διαμεσολάβησης στην αποτελεσματική πρόληψη και αντιμετώπιση της βίας και του εκφοβισμού στο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί και δη όσοι έχουν γνωρίσει πρακτικές της Σχολικής διαμεσολάβησης κατανοούν τα οφέλη από την εφαρμογή της, όπως πρόληψη και αποτροπή συγκρούσεων, βελτίωση της σχολικής κουλτούρας, ανάπτυξη ενσυναίσθησης, ανάπτυξη προσωπικών και κοινωνικών δεξιοτήτων, μείωση των παραβατικών συμπεριφορών μαθητών, δημιουργία ενός ασφαλούς σχολικού κλίματος με ισχυρές σχέσεις μεταξύ των μαθητών.
School violence as a social phenomenon has seen a significant increase in recent years. The institution of mediation as a method of alternative dispute resolution has recently penetrated the school environment. The present study was conducted in order to detect the perception, which prevails regarding the institution of school mediation as a means of preventing and resolving incidents of violence in Greek schools. The survey concerned teachers mainly from primary and secondary education and was conducted exclusively online. The survey was conducted in the form of a questionnaire. This research has established the importance of the role of School Mediation in the effective prevention and treatment of violence and bullying in schools .Teachers, especially those who have experienced School Mediation practices, understand the benefits of its application, such as prevention and deterrence of conflicts, improvement of school culture, development of empathy, development of personal and social skills, reduction of delinquent behavior of students, creation of a safe school climate with strong relationships with students.