Η παρούσα εργασία, είναι μια προσπάθεια επισήμανσης της σπουδαιότητας της σωστής διαχείρισης του ανθρώπινου δυναμικού στο Δημόσιο τομέα, καθώς η μελέτη επικεντρώνεται κυρίως σε περιπτώσεις δημοτικών και δημοσίων υπαλλήλων.
Στο γενικό μέρος της εργασίας παρουσιάζονται βασικές έννοιες που αφορούν το θέμα της μελέτης. Συγκεκριμένα, γίνεται αναφορά στην έννοια της διοίκησης του ανθρώπινου δυναμικού γενικότερα αλλά και ειδικότερα στον Δημόσιο τομέα, στους στόχους, στα καθήκοντα και στις κατευθυντήριες γραμμές για την αποτελεσματική διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού, καθώς και στην ανάλυση των εργασιών. Αναλύεται η έννοια της εκπαίδευσης, οι στόχοι και οι μέθοδοι της διδασκαλίας, διερευνάται η έννοια της αξιολόγησης, οι στόχοι των ανασκοπήσεων απόδοσης των εργαζομένων, οι μέθοδοι και τα πιθανά προβλήματα της αξιολόγησης. Τέλος γίνεται αναφορά στην έννοια και στις διάφορες θεωρίες της παρακίνησης των εργαζομένων αλλά και στις μεθόδους της παρακίνησης.
Στο ερευνητικό μέρος της εργασίας παρουσιάζεται το ερευνητικό πλαίσιο που εφαρμόστηκε καθώς και το ερευνητικό εργαλείο (ερωτηματολόγιο) και διατυπώνεται η παρουσίαση των αποτελεσμάτων, όπως αυτή προέκυψε από την ποιοτική και ποσοτική ανάλυσή τους. Τέλος, γίνεται αναφορά στα συμπεράσματα που προκύπτουν με βάση την ανάλυση των δεδομένων που συγκεντρώθηκαν από τις απαντήσεις στο ερωτηματολόγιο.
The present thesis is an attempt to highlight the importance of proper management of human resources in the Public Sector, as the study mainly focuses on cases of municipal and civil servants. In the general part of the thesis, basic concepts related to the subject of the study are presented. Specifically, reference is made to the concept of human resource management in general, but also in the Public Sector in particular, to the objectives, duties and guidelines for the effective management of human resources, as well as to the analysis of tasks. The concept of training, the objectives and methods of teaching are analysed, and the concept of evaluation, the objectives of employee performance reviews, the methods and potential problems of evaluation are explored. Finally, reference is made to the concept and the various theories of employee motivation as well as the methods of motivation.
The research part of the thesis presents the research framework that was applied as well as the research tool (questionnaire) and the presentation of the results, as it emerged from their qualitative and quantitative analysis, is formulated. Finally, reference is made to the conclusions drawn based on the analysis of the data gathered from the responses to the questionnaire.