Η Διαχείριση Επιχειρησιακών Διαδικασιών (Business Process Management – BPM) αποτελεί μια συντονισμένη πρωτοβουλία διαχείρισης που περιλαμβάνει τεχνικές, μεθόδους και εργαλεία για το σχεδιασμό και τη βελτιστοποίηση των διαδικασιών, την παρακολούθηση της απόδοσής τους, καθώς και τη δημιουργία μηχανισμών ελέγχου και ανατροφοδότησης πληροφοριών με στόχο τη διαρκή βελτίωση. Απαιτεί αφοσίωση και επιμονή από όλα τα ενδιαφερόμενα μέρη της επιχείρησης καθώς παρεμβαίνει άμεσα στον τρόπο με τον οποίο τα άτομα διεξάγουν την εργασία τους, αλλάζοντας κανόνες και αρμοδιότητες.
Ο σκοπός της παρούσας μεταπτυχιακής διατριβής είναι μια ολιστική προσέγγιση της BPMπου περιλαμβάνει, τόσο το λειτουργικό της μέρος, εκεί δηλαδή που λαμβάνει χώρα η εστίαση στις διαδικασίες μέσω του κύκλου ζωής της BPM, όσο και τα έξι βασικά στοιχεία της, τα οποία έχουν πιο στρατηγική επιρροή στη συνολική πρωτοβουλία BPM. Για τον προσδιορισμό εκείνων των πρακτικών που βρίσκουν εφαρμογή σε ελληνικούς οργανισμούς και επιχειρήσεις διεξήγαμε ποσοτική ερευνάμε τη χρήση διαδικτυακού ερωτηματολογίου.
Αν και ένα μεγάλο μέρος του δείγματος δεν κάνει χρήση εργαλείων που έχουν άμεση σχέση με τις επίσημες πρακτικές BPM, τα συμπεράσματα καταγράφουν τη θετική επίδραση που έχει η διαχείριση των διαδικασιών στη λειτουργία της επιχείρησης μέσω της βελτιστοποίησης των διαδικασιών και την αύξηση της αποδοτικότητας, καθώς επίσης και τη μεγάλη συσχέτιση της εκπαίδευσης που παρέχεται στους εργαζόμενους, με τη χρήση λογισμικού στην επιχείρηση.
Business Process Management (BPM) is a structured management initiative that includes techniques, methods and tools for planning and optimizing processes, monitoring their performance, as well as creating control and feedback mechanisms with the aim of continuous improvement. It requires commitment and persistence from all stakeholders in the business as it directly interferes with the way people perform their work, changing rules and responsibilities.
The purpose of this dissertation is a holistic approach to BPM that includes both its functional part, that is where the focus on processes through the BPM Lifecycle takes place, and its six Core Elements, which they have more strategic influence on the overall BPM initiative. In order to identify those practices that can be applied in Greek organizations and businesses, we conducted a quantitative online survey.
Although a large part of the sample does not use tools that are directly related to formal BPM practices, the findings document the positive impact that process management has on business operations through process optimization and increased efficiency, as well as the high correlation of the training provided to the employees, with the use of software in the business.