Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό να παρουσιάσει στα πλαίσια της εκπαιδευτικής ρομποτικής (ΕΡ) μια πλατφόρμα ασύγχρονης, εξ αποστάσεως εκπαίδευσης ή τηλεκπαίδευσης, που θα αποτελέσει βασικό εργαλείο για έναν εκπαιδευτικό που χρησιμοποιώντας την ως θεμέλιο και μετεξελίσσοντάς την σύμφωνα πάντα με το αναλυτικό πρόγραμμα σπουδών του υπουργείο θα μπορεί να οργανώνει το μάθημά του σύμφωνα με τις ανάγκες των μαθητών της προσχολικής αγωγής.
Αρχικά γίνεται μια θεωρητική προσέγγιση της ένταξης και της λειτουργίας των ΤΠΕ στην προσχολική εκπαίδευση, μια σύντομη σχετική αναφορά στις σύγχρονες θεωρίες μάθησης και ορίστηκε η έννοια του ψηφιακού γραμματισμού και τα υπολογιστικής σκέψης κατά την προσχολική ηλικία. Στα πλαίσια της ΕΡ παρουσιάστηκαν δύο συγκεκριμένα εργαλεία (ΒEE-BOT, LEGO WeDo 2.0) με κάποιες από τις αντίστοιχες εφαρμογές τους αναγνωστικό αντικείμενο. Στη συνέχεια αναπτύχθηκε εν συντομία η εξ αποστάσεως σύγχρονη εκπαίδευση, ενώ πιο αναλυτικά η ασύγχρονη εκπαίδευση με τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματά τους αντίστοιχα. Τέλος στήθηκε μια πλατφόρμα e-class με πρακτικές εφαρμογές για τα μαθήματα προσχολικής αγωγής μέσω της εκπαιδευτικής ρομποτικής και κατατέθηκαν προβληματισμοί και προτάσεις για την καλύτερη λειτουργία της. Η ανατροφοδότηση έγινε σε θεωρητικό επίπεδο μέσω δύο ερωτηματολογίων που απευθύνονται αντίστοιχα σε εκπαιδευτικούς και εκπαιδευόμενους.
This thesis aims to present, in the context of educational robotics (EP), a platform for asynchronous, distance education or tele-education, which will be a basic tool for a teacher who, using it as a foundation and developing it according to the curriculum of the Ministry, will be able to organize his lesson according to the needs of students in pre-school education.
First, a theoretical approach to the integration and functioning of ICT in preschool education is given, a brief relative reference to contemporary learning theories is made and the concept of digital literacy and computational thinking in preschool is defined. Within the EP, two specific tools (Bee-boot, Lego we do 2) were presented with some of their respective reading applications. Then distance synchronous education was briefly developed, while asynchronous education was developed in more detail with their advantages and disadvantages respectively. Finally, an e-class platform with practical applications for pre-school education lessons through educational robotics was set up and reflections and suggestions for its better functioning were presented. The feedback was provided through two questionnaires addressed respectively to teachers and trainees.