Κάθε επιχείρηση είναι σημαντικό να λαμβάνει προληπτικά μέτρα για την αποτελεσματική διαχείριση κρίσεων και να οργανώνει σωστά τις δράσεις της δίνοντας έμφαση σε ζητήματα όπως είναι η εκπαίδευση του ανθρώπινου δυναμικού. Στην παρούσα εργασία διερευνήθηκε η οργάνωση των δημόσιων φορέων σε θέματα Πολιτικής Προστασίας και εξετάστηκε ο Δήμος Κατερίνης ως μελέτη περίπτωσης. Για τη διερεύνηση του θέματος πραγματοποιήθηκε βιβλιογραφική ανασκόπηση και ποσοτική έρευνα στην οποία χρησιμοποιήθηκε ψηφιακό ερωτηματολόγιο. Στην έρευνα συμμετείχαν 160 άτομα που εργάζονται σε δημόσιες υπηρεσίες και οι απόψεις αυτών καταγράφηκαν και μελετήθηκαν με τη βοήθεια του στατιστικού προγράμματος JASP Για τη συλλογή και επεξεργασία των δεδομένων εφαρμόστηκε η δειγματοληψία ευκολίας. Στην έρευνα αναδείχθηκε η σημασία της εφαρμογής προληπτικών μέτρων αντιμετώπισης κρίσεων, του σωστού σχεδιασμού και της καλής οργάνωσης των δημοσίων υπηρεσιών. Ακόμη, αναδείχθηκε η σημασία της συνεργασίας όλων των φορέων που εμπλέκονται στην αντιμετώπιση κρίσεων. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι οι δημόσιες υπηρεσίες δεν έχουν τους απαραίτητους οικονομικούς πόρους για να αντιμετωπίσουν αποτελεσματικά κρίσεις. Ακόμη, δεν έχουν το απαραίτητο ανθρώπινο δυναμικό το οποίο χρήζει επιμόρφωσης και ο υλικοτεχνικός εξοπλισμός δεν είναι κατάλληλος. Οι δημόσιες υπηρεσίες δεν οδηγούνται σε μεγάλο βαθμό σε αναπροσδιορισμό σε θέματα που σχετίζονται με την αντιμετώπιση κρίσεων μετά την έλευση μιας κρίσης. Υπάρχουν υπηρεσίες όπως η Υπηρεσία Επικοινωνιών Εκτάκτου Ανάγκης 112 η οποία μπορεί να εξυπηρετήσει σε σημαντικό βαθμό τους πολίτες αλλά στα πλαίσια της πολιτικής προστασίας είναι αναγκαίο να βελτιωθεί η συνεργασία των φορέων που εμπλέκονται με τη διαχείριση κρίσεων. Οι απόψεις των ερωτώμενων για τη λειτουργία των δημόσιων υπηρεσιών σχετίζεται με την ηλικία τους και την προϋπηρεσία τους και τέλος, το προσωπικό διαδραματίζει έναν ιδιαίτερο και καθοριστικό ρόλο στην αντιμετώπιση των κρίσεων αλλά και στον επαναπροσδιορισμό των δημοσίων υπηρεσιών σε θέματα διαχείρισης κρίσεων.
It is important for every company to take preventive measures for effective crisis management and to properly organize its actions emphasizing issues such as human resource training. In this paper, the organization of public bodies in matters of Civil Protection was investigated and the Municipality of Katerini was examined as a case study. To investigate the topic, a literature review and quantitative research was carried out in which a digital questionnaire was used. 160 people working in public services participated in the survey and their opinions were recorded and studied with the help of JASP statistical program. Convenience sampling was applied to collect and process the data. The research highlighted the importance of implementing preventive crisis response measures, proper planning and good organization of public services. Furthermore, the importance of the cooperation of all agencies involved in crisis response was highlighted. The results showed that public services do not have the necessary financial resources to deal effectively with crises Furthermore, they do not have the necessary human resources that need training and the required equipment is not suitable. Public services are not largely driven to redefine issues related to crisis response after a crisis has occurred. There are services such as the Emergency Communications Service 112 which can serve the citizens to a significant extent but in the context of civil protection it is necessary to improve the cooperation of the agencies involved in crisis management. The views of the respondents on the operation of public services is related to their age and their previous work experience and finally, the staff play a special and decisive role in dealing with crises and also in redefining public services in matters of crisis management.