Η παρούσα εργασία με τίτλο «Το Φύλο, η Ηλικία του Εκπαιδευτικού και η Αποδοχή του από τους Μαθητές. Ο Ρόλος της Εξωτερικής Εμφάνισης του Εκπαιδευτικού», εξετάζει τις στάσεις και τις απόψεις των μαθητών Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης για τον ρόλο των ατομικών γνωρισμάτων και της εξωτερικής εμφάνισης του εκπαιδευτικού αναφορικά με την αποδοχή του από τους μαθητές. Ερευνάται η επιρροή του φύλου, της ηλικίας και της πρώτης εντύπωσης που σχηματίζουν οι μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης με βάση την εξωτερική εμφάνιση του εκπαιδευτικού, τη φυσική ελκυστικότητα και το ντύσιμο, στη στάση που θα κρατήσουν οι μαθητές απέναντι του και στη μετέπειτα αποδοχή του ή μη, στο ευρύτερο πλαίσιο της δημιουργίας καλών διαπροσωπικών σχέσεων. Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης έρευνας γεννήθηκε η ερευνητική υπόθεση πως υπάρχει σχέση ανάμεσα στις απόψεις των μαθητών για τον εκπαιδευτικό και το φύλο, την ηλικία και την εξωτερική εμφάνιση και τον τρόπο ντυσίματος του εκπαιδευτικού. Τον πληθυσμό της έρευνας αποτέλεσαν οι 1200 περίπου μαθητές της Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης της νήσου Θήρας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 111 μαθητές των σχολικών μονάδων δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης του νησιού. Μέσα από τη στατιστική ανάλυση και την ερμηνεία των αποτελεσμάτων δεν μπορούν να επιβεβαιωθούν τα ερευνητικά ερωτήματα και η ερευνητική υπόθεση εξ ολοκλήρου. Το νεαρό της ηλικίας του εκπαιδευτικού, η καθαριότητα του και το μοντέρνο στυλ ντυσίματός του είναι τρεις παράγοντες που μπορούν και επηρεάζουν τη στάση και τις εντυπώσεις των μαθητών απέναντι στον εκπαιδευτικό και συντελούν θετικά στην ανάπτυξη καλών διαπροσωπικών σχέσεων μεταξύ τους.
The present paper entitled "The Gender, the Age of the Teacher and his Acceptance by the Students. The Role of the External Appearance of the Teacher", examines the attitudes and opinions of Secondary Education students about the role of the individual characteristics and external appearance of the teacher in relation to his acceptance by the students. The influence of gender, age and the first impression formed by secondary school students based on the teacher's appearance, physical attractiveness and clothing, on the attitude the students will have towards him and later on accepting it or not, in the wider context of creating good interpersonal relationships. In the context of the specific research, the research hypothesis was born that there is a relationship between the opinions of the students about the teacher and the gender, age and external appearance and the way the teacher dresses. The population of the research was the approximately 1200 students of the Secondary Education of the island of Thira. The sample of the research was 111 students of the secondary education units of the island. Through the statistical analysis and interpretation of the results, the research questions and the research hypothesis cannot be confirmed in their entirety. The young age of the teacher, his cleanliness and his modern style of dressing are three factors that can and do influence the attitude and impressions of the students towards the teacher and contribute positively to the development of good interpersonal relationships between them.