Η κρίση της πανδημίας η οποία εμφανίστηκε και επέφερε πολλά προβλήματα στα κράτη, στις κοινωνίες, στους πολίτες, στις επιχειρήσεις ανάγκασε τις επιχειρήσεις ή να αλλάξουν ή να μπουν σε μία νέα εποχή, όπου μέρος αυτών των νέων δραστηριοτήτων τους περιλαμβάνει και το ηλεκτρονικό εμπόριο. Παράλληλα, και ο καταναλωτής, παγκοσμίως, άλλαξε καταναλωτική συμπεριφορά, και ένα μέρος των αγορών του τις πραγματοποιεί μέσω ηλεκτρονικού εμπορίου. Στην έρευνα αυτή καταγράφονται οι στάσεις και οι καταναλωτικές συνήθειες και πρακτικές των Ελλήνων πολιτών, σε σχέση με το ηλεκτρονικό εμπόριο και ιδιαίτερα με την ανάγκη που προέκυψε για αγορές εν μέσω πανδημίας και κλεισίματος καταστημάτων. Η εργασία έδειξε ότι οι Έλληνες επηρεάστηκαν από τις εξελίξεις στον επιχειρηματικό κόσμο και στον εμπορικό κόσμο. Στην εργασία αυτή, δημιουργήθηκε μία έρευνα, με βάση ένα ερωτηματολόγιο που δημιουργήθηκε, συμπληρώθηκε από 140 Έλληνες πολίτες οι οποίοι απάντησαν σε διάφορα θέματα που αφορούν το ηλεκτρονικό εμπόριο και τη συμπεριφορά τους μετά την πανδημία. Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι Έλληνες καταναλωτές είναι εξοικειωμένοι με το ηλεκτρονικό εμπόριο, αγόρασαν διάφορα προϊόντα, και ως συνήθως προτιμούσαν να αγοράζουν είδη προσωπικής φροντίδας, καλλυντικά, είδη ένδυσης –υπόδησης, ενώ τα περισσότερα από τα άλλα είδη, παρέμειναν στάσιμα ή και μειώθηκαν. Οι περισσότεροι θεωρούν ότι είναι ευχαριστημένοι από τη συμμετοχή τους στο ηλεκτρονικό εμπόριο και θα πρότειναν επίσης σε άλλους να αρχίσουν τις ηλεκτρονικές αγορές. Θεωρούν δε αρκετά αξιόπιστο και ασφαλές το ηλεκτρονικό εμπόριο.
The pandemic crisis which has emerged and caused many problems for states, societies, citizens, businesses. It has forced businesses to either change or enter a new era, where part of these new activities includes e-commerce. At the same time, consumers, worldwide, have also changed their consumption behavior, and a part of their purchases are made through e-commerce. This survey records the attitudes and consumer habits and practices of Greek citizens in relation to e-commerce and especially the need that has arisen for shopping in the midst of a pandemic and store closures. The study showed that Greeks were influenced by developments in the business and commercial world. In this paper, where a survey was created, based on a questionnaire created, was completed by 140 Greek citizens who answered various questions regarding e-commerce and their behavior first after the pandemic. The results of the survey showed that the Greek consumer is familiar with e-commerce, they bought various products, and as usual they preferred to buy personal care items, cosmetics, clothing - clothing - clothing, while most of the other items, remained stagnant or even decreased. Most consider that they are happy with their participation in e-commerce and would also recommend others to start shopping online. And they find e-commerce quite reliable and secure.