Στη σύγχρονη, ραγδαία μεταβαλλόμενη πραγματικότητα, οι ακαδημαϊκές βιβλιοθήκες βρίσκονται αντιμέτωπες με νέες προκλήσεις και την επιτακτική ανάγκη να λειτουργήσουν πολυεπίπεδα, αποτελεσματικά, με νέους όρους και συνθήκες, ώστε να επιβιώσουν. Ωστόσο, ο χώρος της πληροφόρησης, κυρίως λόγω της τεχνολογικής εξέλιξης και της κυριαρχίας του διαδικτύου, μετατράπηκε σε αρένα, εγείροντας πρωτόγνωρους ανταγωνισμούς και θέτοντας, περισσότερο από ποτέ άλλοτε, στο επίκεντρο τον καταναλωτή και χρήστη της πληροφορίας με οπτικές από τον χώρο του στρατηγικού μάνατζμεντ και του σύγχρονου επιχειρηματικού περιβάλλοντος. Η ικανοποίηση του χρήστη, εν προκειμένω, της ακαδημαϊκής βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας Πανεπιστημιούπολης από τους πόρους της τοποθετείται στο επίκεντρο της παρούσας έρευνας. Στο πλαίσιο αυτό, σκοπός της παρούσας εργασίας είναι, αφενός να αποτιμήσει τον βαθμό αυτής της ικανοποίησης του χρήστη από τους φυσικούς, ανθρώπινους και πληροφοριακούς πόρους της βιβλιοθήκης, εξετάζοντας, αφετέρου, τη δυνατότητα να θεμελιώσουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα για αυτήν, από την οπτική των χρηστών. Η συλλογή των πρωτογενών δεδομένων πραγματοποιήθηκε με τον διαμοιρασμό δομημένου ερωτηματολογίου σε ηλεκτρονική μορφή σε φοιτητές της ακαδημαϊκής κοινότητας που εξυπηρετεί η βιβλιοθήκη. Το δείγμα αποτελείται από 110 φοιτητές, προπτυχιακούς και μεταπτυχιακούς. Τα αποτελέσματα κατέδειξαν πως μεταξύ των διερευνώμενων πόρων, οι ανθρώπινοι γίνονται περισσότερο αντιληπτοί ως ισχυρός λόγος προτίμησης της βιβλιοθήκης έναντι των ανταγωνιστών της. Η οπτική των χρηστών κατέδειξε τις στρατηγικές κόστους, αλλά και διαφοροποίησης για τη βιβλιοθήκη, ως μη αλληλοαποκλειόμενες. Η συνολική ικανοποίηση και η αφοσίωση στη βιβλιοθήκη κινήθηκαν σε μεγάλο βαθμό συμφωνίας, αλλά η σύσταση σε άλλους σε μέτριο. Ο ιστότοπος της βιβλιοθήκης αναδείχθηκε στο προτιμώμενο μέσο ενημέρωσης και ακολουθούν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, με πρώτη προτίμηση το Instagram και έπεται το Facebook.
Amid the modern, rapidly changing, digital reality academic libraries are confronted with new challenges and the imperative need to operate in a multiple and effective way, under novel terms and conditions in order to survive. The field of information, mainly due to the advancement of technology and the internet dominance, has been transformed into an arena, arousing unprecedented competition and focusing, more than ever before, on the consumer and information user from the perspective of strategic management within the modern business environment. The focus of this study is on the satisfaction, in particular, of the user of the International Hellenic University Library- Alexander Campus- resources. Within this frame, the purpose of this research is to assess the degree of library user satisfaction with regard to its human and information resources and its facilities, whereas examining the potentiality of the aforementioned resources, as perceived by their users, to create competitive advantage is another objective of the research. Research data was collected via a structured online questionnaire sent to students of the particular academic community and they were analyzed using SPSS. The sample consists of 110 undergraduate and postgraduate students. The research findings revealed that human resources are perceived more than the other resources investigated as a strong reason for preferring the aforementioned library against its competitors. The users' viewpoint revealed both cost and differentiation strategies for the library, as non-mutually exclusive. The overall satisfaction and loyalty to the library met a high degree of agreement on behalf of the students, whereas their intention to recommend it to others was of mediocre level. The library website is the mostly preferred means of information and social media are second in the rank, Instagram in the first position and Facebook in the second.