Η εξέλιξη της εκπαιδευτικής διαδικασίας της από τα παλαιοτέρα χρονιά στην Ελλάδα που γινόταν σε φυσικές τάξεις μέσω διαπροσωπική επαφής και φυσικής παρουσίας καθηγητή- φοιτητή σε μια τάξη, μέσω της μετατροπής σε ψηφιακή εποχής εκμάθησης, με την προώθηση τη εξ αποστάσεως εκπαίδευσης που εμφανίστηκε σε πρωταγωνιστικό ρολό ιδιαίτερα κατά την περίοδο του COVID19 ενός νέου καινοτόμου και εφετικού μοντέλου που συνδεόταν δια μέσου διαδίκτυο σε μια ηλεκτρονική αίθουσα είτε φοιτητής ,είτε καθηγητής και πραγματοποιούνταν μια καινούρια μέθοδο μάθησης έδωσε αφορμή και κίνητρα στους φοιτητές που αντιμετώπισαν διάφορων ειδών δυσκολίες να καλύψουν κενά και απορίες και με αυτό τον τρόπο συντέλεσαν σε μια αποτελεσματική και αποδοτική μέθοδο εκμάθησης.
Στην παρούσα διπλωματική εργασία θα ερευνήσουμε στο πρώτο κομμάτι την έννοια της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, τις διάφορες μορφές που υπάρχουν και χρησιμοποιούνται κατά την διάρκεια της εκπαιδευτική διαδικασίας, τα εργαλεία και μέσα που πραγματοποιούνται στην εκπαιδευτική διαδικασία από την αρχική της μορφή που χρησιμοποιούσαν στην αρχή μέχρι την νεότερη μέθοδο, θα εξερευνήσουμε τη χρησιμότητά και την αναγκαιότητα που είχε η νέα μορφή ηλεκτρονικής μάθησης κατά τη περίοδο του COVID19 το πιο σημαντικό θα εξηγήσουμε τα πλεονέκτημα και τα μειονέκτημα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης.
Στο δεύτερο κομμάτι θα αναλύσουμε σε πρακτικό μέρος τα αποτελέσματα που πραγματοποιήθηκαν σε μια μελέτη που αφορούν πάνω σε μια σύγκριση ανάμεσα στην αποτελεσματικότητα της σε μαθήματα που γίνονται σε αίθουσες και εκπαίδευση εξ αποστάσεως που είναι ο ανώτερος σκοπός της εργασίας. Το δειγματοληπτικό πλαίσιο αναφέρθηκε πάνω στους φοιτητές του ΔΙ.ΠΑ.Ε Σερρών που εκπροσωπεί ένα τμήμα του μικρόκοσμου του πληθυσμού των φοιτητών μέσω συμπλήρωσης ερωτηματολογίου.
The evolution of the educational process from the earlier years in Greece which took place in physical classrooms through interpersonal contact and the physical presence of a teacher-student in a classroom, through the transformation into a digital learning era, with the promotion of distance education which appeared in a leading role especially during the period of COVID19 a new innovative and attractive model that connected via the internet in an electronic room either student, either a professor and a new learning method was being carried out gave occasion and motivation to the students who faced various kinds of difficulties to cover gaps and questions and in this way contributed to an effective and efficient learning method.
In this thesis we will investigate in the first part the concept of distance education, the various forms that exist and are used during the educational process, the tools and means that are used in the educational process from its original form that was used at the beginning to the newer method, we will explore the usefulness and necessity that the new form of e-learning has had during the period of COVID19 most importantly we will explain the advantages and disadvantages of distance education.
In the second part we will analyze in a practical part the results carried out in a study concerning a comparison between the effectiveness of live and distance education which is the higher purpose of the work. The sampling frame was reported on the students of DI.PA.E Serres, which represents a part of the microcosm of the student population by completing a questionnaire.