Η παρούσα διατριβή φέρει ως τίτλο «Το εργασιακό άγχος και η αντιμετώπισή του: η περίπτωση των εκπαιδευτικών της Α΄ και Β΄ τάξης του Δημοτικού Σχολείου του νομού Σερρών». Αυτή η εργασία ορίζει την έννοια του εργασιακού άγχους και συζητά τις επιπτώσεις του στους εκπαιδευτικούς της πρώτης και δεύτερης τάξης του δημοτικού σχολείου. Λόγω των επιπτώσεών του στην υγεία και την απόδοση των εργαζομένων, το εργασιακό άγχος μελετάται εκτενώς. Είναι ένα τυπικό ζήτημα στο χώρο εργασίας, επομένως μελετάμε τους τρόπους διαχείρισής του. Ο ορισμός του εργασιακού άγχους στη βιβλιογραφία διερευνάται στο θεωρητικό πρώτο μέρος της μελέτης. Για την περαιτέρω κατανόηση του ορισμού, γίνεται ανασκόπηση της ιστορικής εξέλιξής του.
Στη συνέχεια, εξετάζουμε τις μεθόδους θεραπείας εργασιακού στρες στο δεύτερο κεφάλαιο της βιβλιογραφικής ανασκόπησης, με επίκεντρο την εκπαίδευση και τους δασκάλους της πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης. Επιπλέον, το εργασιακό άγχος των εκπαιδευτικών πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης και οι τεχνικές διαχείρισής του εξετάστηκαν στο παρόν. Αυτή η μελέτη περιλάμβανε 141 εκπαιδευτικούς πρωτοβάθμιας εκπαίδευσης, οι περισσότεροι από τους οποίους ήταν γυναίκες, 51 ετών και άνω, παντρεμένοι και πτυχιούχοι. Οι συμμετέχοντες ήταν μόνιμοι και είχαν πάνω από 20 χρόνια υπηρεσίας.
Μερικά από τα αποτελέσματα που απέφερε αυτή η έρευνα ήταν ότι οι γυναίκες έχουν περισσότερο φόρτο εργασίας και πίεση χρόνου από τους άνδρες, οι δάσκαλοι με μεταπτυχιακό έχουν περισσότερο άγχος στο χώρο εργασίας από εκείνους με διδακτορικό και ότι οι δάσκαλοι με δεύτερο πτυχίο έχουν περισσότερο εργασιακό άγχος από εκείνους με διδακτορικό. Στόχος της εργασίας είναι να παράσχει την απαραίτητη γνώση και να καταστήσει σαφείς τις απόψεις και τα επιχειρήματά μας για την αντιμετώπιση του εργασιακού άγχους στους εκπαιδευτικούς του νομού Σερρών. Βιβλιογραφικές ανασκοπήσεις ελληνικών και ξένων επιστημονικών εργασιών χρησιμοποιούνται για την ανάπτυξη της θεωρητικής βάσης της εργασίας. Η μέθοδος έρευνας και το πρόγραμμα SPSS χρησιμοποιήθηκαν για το ερευνητικό τμήμα της εργασίας.
This thesis is entitled "Work stress and its treatment: the case of teachers of the 1st and 2nd grade of the Primary School of Serres prefecture". This paper defines the concept of job stress and discusses its implications for primary school teachers. Because of its effects on employee health and performance, occupational stress is studied extensively. It's a typical workplace issue, so we're looking into ways to manage it. The definition of work stress in the literature is explored in the theoretical first part of the study. To further understand the definition, its historical development is reviewed.
Then, we examine methods of treating occupational stress in the second chapter of the literature review, focusing on education and primary school teachers. In addition, primary school teachers' work stress and its management techniques were examined herein. This study included 141 elementary school teachers, most of whom were male, 51 years of age or older, married, and graduates. The participants were permanent and had more than 20 years of service.
Some of the results of this research were that women have more workload and time pressure than men, teachers with a master's degree have more workplace stress than those with a PhD, and teachers with a second degree have more job stress than those with Ph.D. The aim of the work is to provide the necessary knowledge and make clear our views and arguments for dealing with work stress in the teachers of the Prefecture of Serres. Bibliographic reviews of Greek and foreign scientific works are used to develop the theoretical basis of the work. The research method and the SPSS program were used for the research part of the paper.