Το θέμα που διαπραγματεύεται η παρούσα μελέτη αφορά τις εμπειρίες εκπαιδευτικών με παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες από όλες τις βαθμίδες εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα, επικεντρώνεται στις σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των γονέων και των εκπαιδευτικών, καθώς η εξέλιξη των μαθητών επηρεάζεται από τη συνεργασία της οικογένειας με το σχολείο. Επιπρόσθετα, ερευνάται κατά πόσο οι μαθησιακές δυσκολίες επηρεάζουν την κοινωνική ζωή και αποδοχή των παιδιών αυτών από τους συμμαθητές τους. Τέλος, εξετάζεται η ύπαρξη θετικών αποτελεσμάτων από την εφαρμογή της συμπεριληπτικής εκπαίδευσης.
The issue in question this study aims to address involves educators' experience with children facing learning difficulties in all levels of education.
In particular, it focuses on the relationships created between parents and educators, since the students' development is directly affected by the cooperation of family and school. Additionally, an effort is made to investigate the degree in which learning difficulties affect those students' social life and the acceptance of their peers. Finally, the existence of positive results from the application of inclusive education is also examined.