Στο κύριο μέρος της εργασίας γίνεται η θεωρητική προσέγγιση του θέματος της ηγεσίας από ελληνόφωνη και αγγλόφωνη βιβλιογραφία. Αναλύονται οι κύριες λειτουργίες της ηγεσίας και οι κύριοι τύποι της ηγεσίας στην Εκπαίδευση. Επίσης γίνεται αναφορά στο νομικό πλαίσιο των ΕΕΕΕΚ και τα χαρακτηριστικά των αναπηριών των μαθητών που φοιτούν σε αυτά. Κατόπιν αναφέρονται τα είδη των κρίσεων, τα στάδια και στην διαχείριση των κρίσεων. Τέλος γίνεται αναφορά στις συγκρούσεις και στους τρόπους αντιμετώπισής τους.
Στα συμπεράσματα σχετικά με την ηγεσία στα ΕΕΕΕΚ, σε ποσοστό άνω του 70% θετικής άποψης, οι συμμετέχοντες συμφωνούν ότι η ηγεσία στα ΕΕΕΕΚ πρέπει να έχει ιδιαίτερα χαρακτηριστικά, να διαθέτει αποτελεσματικότητα, να έχει ανθρώπινο πρόσωπο, να φροντίζει για το καλό επικοινωνιακό κλίμα, να
επιτηρεί την εφαρμογή των καθηκοντολογίων των εργαζόμενων στην σχολική μονάδα, να εφαρμόζει εναλλακτικούς τύπους ηγεσίας ανάλογα με τις συνθήκες, να μεταδίδει το όραμα του σχολείου στους εργαζόμενους και στην κοινωνία, να προσαρμόζει την εκπαιδευτική μονάδα σε αλλαγές του εξωτερικού και εσωτερικού περιβάλλοντος, να ενδυναμώνει το προσωπικό του σχολείου και να επιλέγεται κυρίως με βάση τα προσωπικά χαρακτηριστικά. Ο συνδυασμός των διαφόρων τύπων ηγεσίας συγκεντρώνει την συντριπτική πλειοψηφία θετικής άποψης των συμμετεχόντων σχετικά με την αποτελεσματική αντιμετώπιση των κρίσεων.
Επίσης οι απαντήσεις που συγκέντρωσαν ποσοστά άνω του 70% θετικής άποψης περιέχουν τις πληροφορίες ότι στα ΕΕΕΕΚ : η ηγεσία του σχολείου κάθε χρόνο φροντίζει για τον σχηματισμό των ομάδων αντιμετώπισης κρίσεων, σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς του σχολείου, την επικαιροποίηση του κανονισμού του σχολείου και φροντίζει για την δημιουργία ασφαλούς περιβάλλοντος στο σχολείο.
Οι κύριες κρίσεις που αντιμετώπισαν οι συμμετέχοντες είναι το οξύ πρόβλημα υγείας μαθητών και η σοβαρή ένταση με γονείς.
Τελικά, η έρευνα αυτή επισημαίνει, ότι υπάρχουν αξιόλογες προσπάθειες από την ηγεσία των ΕΕΕΕΚ Ελλάδος, σε σχέση με τις κρίσεις, αλλά υπάρχει ακόμη πεδίο βελτιώσεων.
Προτείνονται επίσης νέες έρευνες για περισσότερη εμβάθυνση του θέματος.
In the main part of the work, the theoretical approach to the subject of leadership is made from Greek and English literature. The main functions of leadership and the main types of leadership in Education are analyzed. Reference is also made to the legal framework of EEEΕK and the characteristics of the disabilities of the students who attend them. Then the types of crises, the stages and crisis management are mentioned. Finally, there is a reference to the conflicts and the ways to deal with them.
In the conclusions regarding the leadership in EEEEK, in a percentage of more than 70% of positive opinion, the participants agree that the leadership in EEEEK must have special characteristics, have efficiency, have a human face, take care of the good communication climate,
supervises the implementation of the duties of the employees in the school unit, applies alternative types of leadership depending on the conditions, communicates the vision of the school to the employees and society, adapts the educational unit to changes in the external and internal environment, empowers the staff of the school and be chosen mainly on the basis of personal characteristics. The combination of the different types of leadership gathers the vast majority of positive opinion of the participants regarding the effective handling of crises.
Also, the answers that gathered percentages of more than 70% of positive opinion contain the information that in EEEEK: the school leadership every year takes care of the formation of the crisis management teams, in collaboration with the school teachers, the updating of the school regulation and takes care to create a safe environment at school.
The main crises faced by the participants are the acute health problem of students and the serious tension with parents.
Finally, this research points out that there are notable efforts by the leadership of the Greek EEEEK, in relation to the crises, but there is still room for improvement.
New researches are also suggested to further deepen the subject.