Η Διοίκηση Ολικής Ποιότητας στους Οργανισμούς Τοπικής Αυτοδιοίκησης και κατ' επέκταση στη Δημόσια Διοίκηση είναι επιβεβλημένη εδώ και πολλά χρόνια, αλλά δυστυχώς χωρίς αντίκρισμα. Η πάντα καθυστερημένη προσαρμογή του Δημόσιου Τομέα στις πρακτικές και αρχές του Ιδιωτικού Τομέα καθιστά ανέφικτη τη σύμπλευση των δύο αυτών τομέων σε ένα τόσο νευραλγικό θέμα, όπως είναι η Ποιότητα, που επηρεάζει κάθε έκφανση της προσωπικής και δημόσιας ζωής μας ουσιαστικά. Με την παρούσα διπλωματική εργασία θα εξετάσουμε αν σε έναν Οργανισμό Τοπικής Αυτοδιοίκησης και συγκεκριμένα στην Περιφερειακή Ενότητα Ημαθίας, που υπάγεται διοικητικά στην Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, γίνεται χρήση των αρχών της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και φυσικά αν υπάρχει κάποια πιστοποιημένη διαδικασία. Η μεθοδολογία εκπόνησης της διπλωματικής εργασίας έγινε με την αναζήτηση στοιχείων και πληροφοριών μέσω της Βιβλιογραφικής επισκόπησης, όσον αφορά το θεωρητικό επίπεδο και με τη χρήση ερωτηματολογίου, που μοιράστηκε στους υπαλλήλους της ΠΕ Ημαθίας, όσον αφορά το ερευνητικό επίπεδο. Έτσι στην αρχή γίνεται θεωρητική προσέγγιση του θέματος, αναλύοντας τις έννοιες της Ποιότητας και της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας διαχρονικά, τα εργαλεία και την φιλοσοφία αυτών καθώς και πως μετράται η ποιότητα. Κατόπιν αφού γίνει μια ιστορική αναδρομή στην ιστορία των φορέων Τοπικής Αυτοδιοίκησης, παρουσιάζονται τα αποτελέσματα της έρευνας, τα οποία δυστυχώς δεν είναι ιδιαίτερα αισιόδοξα αφού από όσα αποτυπώνονται δεν υπάρχει κάποιος προσανατολισμός του εν λόγω φορέα προς τις αρχές της ΔΟΠ.
Total Quality Management in Local Government Organizations and by extension in Public Administration has been imperative for many years, but unfortunately without a response. The ever-delayed adaptation of the Public Sector to the practices and principles of the Private Sector makes it impossible to bring these two sectors together in such a critical issue as Quality, which affects every manifestation of our personal and public life essentially. With this thesis we will examine whether the principles of Total Quality Management are used in a Local Government Organization and specifically in the Regional Unit of Imathia, which is administratively under the Central Macedonia Region, and of course if there is any certified procedure. The methodology for preparing the thesis was done by searching for data and information through the literature, regarding the theoretical level and using a questionnaire, which was distributed to the employees of RU Imathia, regarding the research level. Thus, at the beginning, a theoretical approach to the subject is made, analyzing the concepts of Quality and Total Quality Management over time, their tools and philosophy as well as how quality is measured. Then, after a historical review of the history of Local Self-Government bodies, the results of the research are presented, which unfortunately are not particularly optimistic since, from what is recorded, there is no orientation of the body in question towards the principles of the TQM.