Περίληψη:
Ο χώρος της εκπαίδευσης, και ειδικά η Πρωτοβάθμια, αποτελεί αδιαμφισβήτητα έναν από τους περισσότερο γυναικοκρατούμενους επαγγελματικούς τομείς. Η εκπροσώπηση των διευθυντικών θέσεων όμως από τις γυναίκες είναι και στην Ελλάδα, όπως και σε όλο τον κόσμο μικρότερη σε σχέση με αυτή των ανδρών . Η επιλογή του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού και τα κίνητρα παρώθησης είναι αρκετά και για τα δύο φύλα αλλά οι συνθήκες εργασίας , συμπεριλαμβανομένου και του θεσμού των αναπληρωτών, δημιουργεί εμπόδια κατά τη διάρκεια άσκησης του συγκεκριμένου επαγγέλματος. Οι οικογενειακές υποχρεώσεις σε συνάρτηση με τα έμφυλα στερεότυπα και τη θέση των δύο φύλων στην κοινωνία έχει επιφέρει ανισότητες που είναι εμφανείς και σε αυτόν τον επαγγελματικό κλάδο. Στην παρούσα εργασία γίνεται προσπάθεια εντοπισμού των κινήτρων που ώθησαν τους εκπαιδευτικούς που δέχτηκαν να συμμετέχουν στην έρευνα να επιλέξουν το συγκεκριμένο επάγγελμα και ταυτόχρονα προσπαθούμε να εντοπίσουμε κατά πόσο οι στερεοτυπικές αντιλήψεις που είναι βαθιά ριζωμένες στην κοινωνία μας , επηρεάζουν την επαγγελματική ανέλιξη τόσο των γυναικών όσο και των ανδρών. Η έρευνα διεξήχθη ήταν ποσοτική και πραγματοποιήθηκε με τη μέθοδο των ερωτηματολογίων τα οποία διατέθηκαν στο δείγμα που συμμετείχε ηλεκτρονικά. Τα συμπεράσματα στα οποία καταλήξαμε ήταν αρχικά ότι τα κίνητρα που ώθησαν τους εκπαιδευτικούς να επιλέξουν το επάγγελμα αυτό ήταν και για τις γυναίκες αλλά και για τους άνδρες το ίδιο. Επίσης, τα έμφυλα στερεότυπα φαίνεται να μην επηρέασαν το δείγμα της έρευνας στην επιλογή των απαντήσεων γεγονός που αποτυπώνει την αυξανόμενη κατάρριψη αυτών την κοινωνία του «σήμερα».