Το Νευρομάρκετινγκ αποτελεί αναδυόμενο πεδίο στρατηγικής το οποίο μελετά τις γνωσιακές και συναισθηματικές αντιδράσεις των καταναλωτών σε ερεθίσματα και χρησιμοποιεί σύγχρονες τεχνικές. Παρακολουθεί τη λειτουργία του εγκεφάλου στοχεύοντας στις υποσυνείδητες επιθυμίες του καταναλωτή για την αποτελεσματική διαφήμιση προϊόντων. Στόχος της παρούσας εργασίας είναι η μελέτη της επιστήμης του Νευρομάρκετινγκ και να τη συνδέσει με την επιστήμη του Μάρκετινγκ και τη συμπεριφορά του καταναλωτή. Επιπλέον, σκοπεύει να παρουσιάσει θεωρητικά και πρακτικά τη συνεισφορά τεχνικών της Νευροεπιστήμης στη διαδικασία λήψης αποφάσεων. Η συμπεριφορά του καταναλωτή δεν δύναται να ερμηνευτεί από τους ερευνητές και να μετρηθεί με τις παραδοσιακές μεθόδους, καθώς ο καταναλωτής καθοδηγείται από συναισθήματα και εμπειρίες του. Οι τελικές αποφάσεις πλάθονται σε συνδυασμό των συσχετισμών του μυαλού, των αναμνήσεων οι οποίες καθοδηγούν σε συνειδητές σκέψεις και των ασυνείδητων συναισθημάτων. Η εξέλιξη της Νευροεπιστήμης δίνει τη δυνατότητα μελέτης του εγκεφάλου του καταναλωτή ώστε να κατανοηθούν ασυνείδητες διαδικασίες οι οποίες συνδέονται με τις προτιμήσεις και τις επιλογές του. Η επιστήμη του Νευρομάρκετινγκ βρίσκεται ακόμα στην αρχική της προσέγγιση και οι έρευνες που έχουν διεξαχθεί δεν επαρκούν να στηρίξουν γενικά τα υποδείγματα συμπεριφοράς. Η παρούσα ερευνητική προσέγγιση σκοπεύει να προσεγγίσει θεωρητικά την έννοια του Νευρομάρκετινγκ καθώς και να αναλύσει τις πρακτικές εφαρμογές του. Αρχικά, παρουσιάζεται η έννοια του Μάρκετινγκ και της τμηματοποίησης της αγοράς. Ακολουθεί προσέγγιση της συμπεριφοράς του καταναλωτή, γίνεται ανάλυση των παραγόντων που την επηρεάζουν και αποσαφηνίζεται ο ρόλος των συναισθημάτων σε αυτή. Επιπλέον, αναλύεται ο όρος του Νευρομάρκετινγκ σε θεωρητικό επίπεδο, προσεγγίζονται οι τεχνικές του και τα πλεονεκτήματά του και παρουσιάζονται ορισμένες μελέτες περιπτώσεων που το έχουν εφαρμόσει. Τέλος, αναλύονται τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη για τους σκοπούς της εργασίας και παρατίθενται τα βασικότερα συμπεράσματα της ερευνητικής μελέτης.
Neuromarketing is an emerging field of strategy that studies the cognitive and emotional reactions of consumers to stimuli and uses modern techniques. It tracks brain function by targeting the consumer’s subconscious desires for effective product advertising. The aim of this paper is to study the science of Neuromarketing and to connect it with the science of Marketing and consumer behavior. In addition, it intends to theoretically and practically present the contribution of Neuroscience techniques to the decision- making process. Consumer behavior cannot be interpreted by researchers and measured with traditional methods, as the consumer is guided by his feelings and experiences. Final decisions are shaped by a combination of the mind’s associations, memories that guide conscious thoughts and unconscious emotions. The development of Neuroscience makes it possible to study the consumer’s brain in order to understand unconscious processes that are linked to his preferences and choices. The science of Neuromarketing is still in its infancy and the research that has been conducted is not sufficient to support general behavioral patterns. The present research approach intends to theoretically approach the concept of Neuromarketing as well as to analyze its practical applications. First, the concept of Marketing and market segmentation is presented. An approach to consumer behavior is followed, the factors that influence it are analyzed and the role of emotions in it is clarified. In addition, the term Neuromarketing is analyzed at a theoretical level, its techniques and advantages are approaches and some case studies that have applied it are presented. Finally, the results of the research conducted for the purposes of the work are analyzed and the main conclusions of the research study are listed.