Τα δύο τελευταία χρόνια ήταν μια πολύ δύσκολη περίοδος για την Ελλάδα, ειδικά για τη σχολική κοινότητα της χώρας. Το ξαφνικό ξέσπασμα της πανδημίας Covid-19 είχε ως αποτέλεσμα τα σχολεία της χώρας να κλείσουν για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων και οι σχολικές μονάδες αναγκάστηκαν να οργανωθούν, να συνεργαστούν και να εξοπλιστούν γρήγορα με μοναδικό σκοπό να συνεχίσουν να παρέχουν στους μαθητές γνώσεις και δεξιότητες. Για πρώτη φορά, η εξ αποστάσεως εκπαίδευση ήρθε στο προσκήνιο της σχολικής πραγματικότητας, αντικαθιστώντας πλήρως την παραδοσιακή εκπαίδευση. Η ποσοτική αυτή μελέτη εστιάζει στα δημόσια δημοτικά σχολεία της χώρας και μελετά τα προβλήματα που αντιμετώπισαν εκπαιδευτικοί και μαθητές (από την οπτική πλευρά των εκπαιδευτικών), καθώς και την ικανοποίηση των εκπαιδευτικών από αυτή τη διαδικασία. Στην έρευνα συμμετείχαν 103 εκπαιδευτικοί δημοτικών σχολείων, οι οποίοι δίδαξαν με τη μορφή της σύγχρονης τηλεκπαίδευσης τη σχολική χρονιά 2021-2022, απαντώντας σε ηλεκτρονικό ερωτηματολόγιο κλειστού τύπου. Τα ευρήματα αυτής της μελέτης δείχνουν ότι οι εκπαιδευτικοί είναι ικανοποιημένοι με τις συνθήκες εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, αισθάνονται πιο ευέλικτοι όσον αφορά την οργάνωση της επαγγελματικής και προσωπικής τους ζωής και αξιολογούν θετικά την εμπειρία της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ωστόσο, υπάρχουν δυσκολίες στις σχέσεις με τους συναδέλφους και στις σχέσεις δασκάλου-μαθητή. Αναλύοντας τις συσχετίσεις μεταξύ των μεταβλητών της έρευνας, τα ευρήματα δείχνουν ότι γενικά δεν υπάρχει διαφορά στις αντιλήψεις των εκπαιδευτικών και των μαθητών ανάλογα με τα δημογραφικά χαρακτηριστικά ως προς τον αντίκτυπο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη ζωή, την εργασία και την επικοινωνία των εκπαιδευτικών με τους μαθητές τους. Υπήρχε μια στατιστικά σημαντική συσχέτιση μεταξύ των αξιολογήσεων της εμπειρίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και της συχνότητας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και των στάσεων για το μέλλον της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης (κατά τη διάρκεια και μετά την πανδημία). Υπήρχε μια μέτρια θετική συσχέτιση μεταξύ της ικανοποίησης από την επίδραση της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στην παραγωγικότητα και της εργασιακής ευελιξίας και της ικανοποίησης με τον αντίκτυπο της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης στη φοιτητική ζωή. Επιπλέον, υπήρχε μια μέτρια θετική συσχέτιση μεταξύ σχεδόν όλων των διαστάσεων του ερωτηματολογίου και των αξιολογήσεων της εμπειρίας της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και των στάσεων για το μέλλον της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης. Ως εκ τούτου, τα ζητήματα επικοινωνίας και τα ζητήματα διαχωρισμού είναι θέματα σχετικά με την έρευνα της εξ αποστάσεως εκπαίδευσης και θα πρέπει να αντιμετωπιστούν σε περαιτέρω έρευνα.
The last two years have been a very difficult period for Greece, especially for the school community of the country. The sudden outbreak of the Covid-19 pandemic has caused the closure of schools in the country for a long time. The Ministry of Education and Religions and school units were forced to organize, collaborate and equip themselves quickly with the sole purpose of continuing to provide students with knowledge and skills. For the first time, distance education came to the forefront of school reality, completely replacing traditional education. This quantitative study focuses on the public primary schools of the country and investigates the problems faced by teachers and students (from the perspective of teachers), as well as teachers' satisfaction with this process. The research involved 103 primary school teachers, who taught in the form of modern distance education in the school year 2021-2022, answering a closed-ended electronic questionnaire. The findings of this study show that teachers are satisfied with the distance education conditions, feel more flexible in the organization of their professional and personal life and positively evaluate the experience of distance education. However, there are difficulties in peer-to-peer and teacher-student relationships. Analyzing the correlations between the research variables, the findings show that there is generally no difference in teachers' and students' perceptions according to demographic characteristics regarding the impact of distance education on teachers' lives, work and communication with their students. There was a statistically significant correlation between evaluations of distance education experience and the frequency of distance education and attitudes about the future of distance education (during and after the pandemic). There was a moderately positive correlation between flexibility and satisfaction with the impact of distance education on productivity and work flexibility and satisfaction with the impact of distance education on student life. In addition, there was a moderately positive correlation between almost all dimensions of the questionnaire and evaluations of the distance education experience and attitudes about the future of distance education. Communication and segregation issues are therefore issues related to distance education research and should be addressed in further research.