Σήμερα το μάρκετινγκ, είναι μία έννοια ευρύτερα γνωστή. Κανένα προϊόν η υπηρεσία δεν δύναται να εξελιχθεί και να προσφερθεί χωρίς τη συμβολή του. Το μάρκετινγκ αποτελεί μια διαδικασία πώλησης, για άλλους είναι η διαφήμιση και προώθηση ή ακόμα η έρευνα της αγοράς προκειμένου να εντοπιστούν οι ανάγκες των καταναλωτών.
Η αποτελεσματική επικοινωνία σε κοινωνικό επίπεδο καθορίζει σε έναν αξιόλογο βαθμό την τη μορφή αλλά και την ανάπτυξη και των ανθρώπινων σχέσεων, της συνεργασία και της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Η επικοινωνία είναι ένας τομέας που απασχολεί τον σύγχρονο κόσμο και αποτελεί αντικείμενο μελέτης σε διάφορους οργανισμούς. Ένας εξ αυτόν είναι ο δημόσιος τομέας και συγκεκριμένα οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης.
Σκοπός της παρούσας διπλωματικής εργασίας είναι η μελέτη της σημασίας και του ρόλου του εσωτερικού μάρκετινγκ ως εργαλείο επικοινωνίας στο δημόσιο τομέα καθώς επίσης και η ανάπτυξη της επικοινωνίας στον δημόσιο τομέα.
Η παρούσα διπλωματική εργασία έχει πραγματοποιηθεί με την μορφή ποσοτικής έρευνας και χωρίζεται σε πέντε βασικά κεφάλαια. Το πρώτο κεφάλαιο έχει σχέση με το Μάρκετινγκ, το δεύτερο κεφάλαιο αφορά την Επικοινωνία, στο τρίτο κεφαλαίο αναλύονται οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης, στο τέταρτο κεφάλαιο περιγράφεται Μάρκετινγκ και η Επικοινωνία στο δημόσιο τομέα και στο πέμπτο κεφάλαιο παρουσιάζεται η ποσοτική έρευνα και τα αποτελέσματά της.
Today, marketing is a more widely known concept. No product or service can be developed and offered without his contribution. Marketing is a selling process, for others it is advertising and promotion or even market research to identify consumer needs.
Effective communication at a social level determines to a significant extent the form and development of human relationships, cooperation and human behavior. Communication is an area that preoccupies the modern world and is the subject of study in various organizations. One of them is the public sector, specifically Local Government Organizations.
The purpose of this thesis is to study the importance and role of internal marketing as a communication tool in the public sector as well as the development of communication in the public sector.
This thesis has been carried out in the form of quantitative research and is divided into five main chapters. The first chapter is related to Marketing, the second chapter concerns Communication, the third chapter analyzes Local Government Organizations, the fourth chapter describes Marketing and Communication in the public sector and the fifth chapter presents the quantitative research and its results.