Ένας τομέας που αισθάνεται έντονα την πίεση είναι αυτός των εκπαιδευτών ενηλίκων σε ιδιωτικά ιδρύματα επαγγελματικής κατάρτισης (Ι.Ι.Ε.Κ.). Η εκπαιδευτική δομή του Ι.Ε.Κ. απασχολεί μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών και απαιτεί από αυτούς να προετοιμάζουν τους ενήλικες εκπαιδευόμενους για επιμόρφωση με στόχο την ομαλή ένταξη τους στο εργατικό δυναμικό. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να είναι σε θέση να κατανοούν και να εφαρμόζουν όλες τις βασικές αρχές της εκπαίδευσης ενηλίκων.
Πρωταρχικός σκοπός αυτής της μελέτης ήταν η κατασκευή και η διερεύνηση πτυχών των μεταβλητών εργασιακού άγχους των εκπαιδευτικών. Το ερευνητικό εργαλείο που χρησιμοποιήθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας ήταν το ερωτηματολόγιο, το οποίο αποτελούνταν από έξι άξονες που σχετίζονται με τα δημογραφικά και επαγγελματικά χαρακτηριστικά των συμμετεχόντων για την εξυπηρέτηση του ερευνητικού ερωτήματος της μελέτης.
Σύμφωνα με τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης, διαπιστώθηκε ότι οι εκπαιδευτικοί αισθάνονται την εργασιακή πίεση σε μεγάλο βαθμό. Επιπλέον, όποια και αν είναι η οικογενειακή κατάσταση, οι εκπαιδευτικοί δέχονται μεγάλη εργασιακή πίεση. Τέλος, το εργασιακό άγχος των εκπαιδευτικών βρέθηκε να σχετίζεται με την ικανοποίηση τους από τις οικονομικές απολαβές τους. Συμπερασματικά, τα ευρήματα μπορούν να συμβάλουν θετικά στη δημιουργία ενός καλύτερου εργασιακού περιβάλλοντος και στη μείωση του εργασιακού άγχους για τους εκπαιδευτές ενηλίκων στα Ι.Ι.Ε.Κ.
One sector that is feeling the pressure strongly is that of adult trainers in private vocational training institutions (I.I.E.C.). The educational structure of I.E.K. employs a large number of teachers and requires them to prepare adult learners for training aimed at their smooth integration into the workforce. Teachers must be able to understand and apply all the basic principles of adult education.
The primary purpose of this study was to construct and explore aspects of teachers' job stress variables. The research tool used to conduct the research was the questionnaire, which consisted of six axes related to the demographic and professional characteristics of the participants to serve the research question of the study.
According to the results of this study, it was found that teachers feel the work pressure to a great extent. In addition, regardless of family status, teachers are under a lot of work pressure. Finally, teachers' job stress was found to be related to their satisfaction with their financial earnings. In conclusion, the findings can contribute positively to the creation of a better work environment and to the reduction of work stress for adult educators in I.I.E.K.