Στην παρούσα εργασία παρουσιάζεται η δημιουργία ασύγχρονης πλατφόρμας ανοιχτού λογισμικού όπου έχουν προστεθεί 30 ενότητες μαθημάτων. Καθεμιά από τις ενότητες περιέχει υλικό για το μάθημα «Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνιών (Τ.Π.Ε.)» των Ε’ και ΣΤ’ τάξεων Δημοτικού σχολείου.
Το μάθημα Τ.Π.Ε έχει ενταχθεί στο Πρόγραμμα Σπουδών στο Δημοτικό σχολείο και διδάσκεται 1 ώρα την εβδομάδα, το οποίο ισχύει για όλες τις τάξεις , από την Α’ έως την ΣΤ’ τάξη. Οι ενότητες που δημιουργήθηκαν περιέχουν θεωρία, δραστηριότητες, ασκήσεις και επαναληπτικές ασκήσεις όπως και βίντεο για την καλύτερη κατανόηση του μαθήματος. Όσον αφορά τις ενότητες, το υλικό τους δημιουργήθηκε, στο μεγαλύτερο μέρος του , βασισμένο στους μαθησιακούς στόχους και ακριβέστερα όπως αναφέρεται στις οδηγίες του Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων που δίνεται στην αρχή κάθε σχολικής χρονιάς μετά τη σχετική εισήγηση του Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ) «Το προτεινόμενο πλαίσιο ανάπτυξης των μαθητών στις ΤΠΕ συνίσταται σε 4 διαστάσεις (συνιστώσες) αντίστοιχες με τη διάρθρωση της διδασκαλίας: τεχνολογική, γνωστική, επίλυση προβλήματος (problem solving) ,κοινωνικές δεξιότητες». Λαμβάνοντας υπόψη το παραπάνω δημιουργήθηκαν έγγραφα με θεωρία ή/και δραστηριότητες ή βίντεο όπου παρουσιάζεται βήμα-βήμα τι αντιστοιχεί στο εκάστοτε μάθημα. Επιπροσθέτως, συνδυαστικά με το υλικό αυτό προστέθηκαν και δραστηριότητες και εκπαιδευτικά βίντεο από τα οποία πολλά προτείνονται στις οδηγίες διδασκαλίας του μαθήματος , όπως παραδείγματος χάρη το Φωτόδεντρο και η ιστοσελίδα https://saferinternet4kids.gr.
Έπειτα από την ολοκλήρωση της διαμόρφωσης της πλατφόρμας και των ενοτήτων-μαθημάτων χρησιμοποιήθηκε η μέθοδος του ερωτηματολογίου το οποίο έχει απαντηθεί από εκπαιδευτικούς Πληροφορικής. Αρχικά ζητήθηκε να επισκεφθούν την πλατφόρμα και έπειτα να συμπληρώσουν το ερωτηματολόγιο. Το δείγμα αποτελούνταν από 25 εκπαιδευτικούς Πληροφορικής και βάσει των αποτελεσμάτων των απαντήσεων που δόθηκαν έχουν προκύψει συμπεράσματα.
This thesis presents the creation of an asynchronous open software platform where 30 course modules have been added. Each of the sections contains material for the "Information and Communication Technologies (ICT)" course for the 5th and 6th grades of Primary school.
The ICT course has been included in the Primary School Curriculum and is taught 1 hour per week, which applies to all classes, from 1st to 6th grade. The modules created contain theory, activities, exercises and review exercises as well as videos for a better understanding of the course. Regarding the modules, their material was created, for the most part, based on the learning objectives and more precisely as stated in the instructions of the Ministry of Education and Religious Affairs given at the beginning of each school year "The proposed framework for the development of students in ICT consists of 4 dimensions (components) corresponding to the teaching structure: technological, cognitive, problem solving, social skills". Taking into account the above, documents were created with theory and/or activities or videos showing step-by-step what corresponds to each lesson. In addition, in combination with this material, activities and educational videos were added, many of which are recommended in the teaching instructions of the course, such as the Photodentro and the website https://saferinternet4kids.gr.
After the completion of the configuration of the platform and the course units, the questionnaire method was used which has been answered by IT teachers. Firstly, they were asked to visit the platform and then to fill in the questionnaire. The sample consisted of 25 IT teachers and based on the results of the answers given, conclusions have been drawn.