Η συνεχής εξέλιξη στις Τεχνολογίες Πληροφορικής και Επικοινωνιών και ιδιαίτερα στο διαδίκτυο έχει βελτιώσει τους τρόπους επικοινωνίας εξαλείφοντας τις αποστάσεις. Αυτό το επίτευγμα χρησιμοποίησαν πολλοί επιχειρηματίες δημιουργώντας ηλεκτρονικά καταστήματα απευθυνόμενοι σε περισσότερους αγοραστές. Η αύξηση χρήσης των έξυπνων κινητών, οδήγησε όλο και περισσότερα καταστήματα να επιλέξουν τη δραστηριοποίησή τους στο χώρο του ηλεκτρονικού εμπορίου μέσω ηλεκτρονικών καταστημάτων. Η πανδημία αλλά και τα περιοριστικά μέτρα που εφαρμόστηκαν στις μετακινήσεις των πολιτών, οδήγησε σχεδόν όλα τα καταστήματα στο να αναζητήσουν έναν εύκολο τρόπο για την ταχύτερη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων. Η πληροφορική προσέφερε έτοιμες εφαρμογές με την βοήθεια των οποίων άνθρωποι χωρίς ιδιαίτερες τεχνικές γνώσεις μπορούν να δημιουργήσουν ένα ηλεκτρονικό κατάστημα. Στόχος της εργασίας είναι η ανάλυση εμπορικών εφαρμογών ανοικτού κώδικα που χρησιμοποιούνται για τη δημιουργία ηλεκτρονικών καταστημάτων (e-shops). Υλικό και μέθοδος: Η συγκεκριμένη εργασία αποβλέπει στο να διερευνήσει την ευκολία εγκατάστασης και παραμετροποίσης των διαθέσιμων πακέτων λογισμικού. Για να επιτευχθεί αυτό, έγινε εγκατάσταση και παραμετροποίηση τεσσάρων εκ των δημοφιλέστερων πακέτων λογισμικού. Αυτές είναι οι παρακάτω: PrestaShop, OpenCart, WooCommerse, nopCommerse. Επίσης έγινε καταγραφή των απαιτήσεων που θα πρέπει να έχει μια πλατφόρμα ηλεκτρονικού εμπορίου για να επιλεγεί για τη δημιουργία ενός ηλεκτρονικού καταστήματος. Αποτελέσματα: Όλες οι πλατφόρμες δημιουργίας ηλεκτρονικών καταστημάτων ικανοποιούν τις βασικές απαιτήσεις. Η ικανοποίηση των απαιτήσεων αυτών γίνεται είτε με το βασικό πακέτο είτε με την προσθήκη των κατάλληλων πρόσθετων που υποστηρίζουν τις λειτουργίες αυτές.
The constant evolution in Information and Communication Technologies and especially in the internet has improved the ways of communication by eliminating distances. Many entrepreneurs used this achievement to create online stores and increase the number of potential buyers. The increase in the use of smart phones has led more and more stores to choose to operate in the field of e-commerce through online stores. The pandemic and restrictive measures applied to the movement of citizens, led almost all stores to look for an easy way to set up online stores faster. Information technology offered ready-made applications with the help of which people without special technical knowledge can create an online store. The aim of the thesis is the analysis of open source commercial applications used to create electronic stores (e-shops). Material and method: This thesis aims to investigate the ease of installation and configuration of the available software packages. To achieve this, four of the most popular software packages were installed and configured. These are the following: PrestaShop, OpenCart, WooCommerse, nopCommerse. The requirements that an e-commerce platform should have in order to be selected for the creation of an online store were also recorded. Results: All online store building platforms meet the basic requirements. The satisfaction of these requirements is done either with the basic package or by adding the appropriate addons that support these functions.