Η συγκεκριμένη διπλωματική εργασία έχει ως σκοπό την χρησιμοποίηση μιας πλατφόρμας ασύγχρονης τηλεκπαίδευσης μέσω της οποίας θα δίνεται η δυνατότητα για εξ αποστάσεως εκπαίδευση στο μάθημα της μουσικής της Α’ Γυμνασίου. Η Openeclass χρησιμοποιήθηκε ως ασύγχρονη εκπαιδευτική πλατφόρμα μαζί με επιπλέον λογισμικά για τη δημιουργία, επεξεργασία και μετατροπή του εκπαιδευτικού υλικού του μαθήματος. Πραγματοποιήθηκε εγκατάσταση και παραμετροποίηση των λογισμικών αυτών όπως και της πλατφόρμας με βάση το εκπαιδευτικό υλικό του μαθήματος. Οι θεματικές ενότητες έχουν οργανωθεί έτσι ώστε να καθοδηγούν τον εκπαιδευόμενο με σωστά και απλά βήματα στο στόχο του μαθήματος. Το εκπαιδευτικό υλικό που θα διατίθεται στην πλατφόρμα διαθέτει τις απαραίτητες άδειες διανομής. Συγκεκριμένα η ύλη του μαθήματος έχει χωριστεί σε πέντε βασικές ενότητες οι οποίες παρουσιάζονται στον εκπαιδευόμενο με μορφή διαδραστικών βίντεο. Περιγράφονται επιγραμματικά κάποια μουσικά όργανα όπως επίσης και είδη μουσικής από διάφορες εποχές και μέρη του κόσμου. Ο εκπαιδευόμενος έχει την δυνατότητα να γνωρίσει κάποιους σπουδαίους Έλληνες και ξένους συνθέτες και τέλος μπορεί να επαληθεύσει τη γνώση που έλαβε με τα διαδραστικά κουίζ που ακολουθούν αλλά και με τις εργασίες που έχουν προστεθεί στην πλατφόρμα.
The purpose of this thesis is the use of a modern e-learning platform for asynchronous education in the first grade of high school in music lesson. Open-eclass was used as an asynchronous educational platform along with extra software in order to create, edit and transform the educational material of the course. Installation and configuration of these software as well as the open-eclass platform was carried out based on the educational material of the course. The sections of the educational material have been organized to guide the students through the course's goals in a simple and straightforward manner. All course material included on the platform is distributed with appropriate creative commons licenses. More specifically, the course material is structured into five sections which are presented to students in the form of interactive videos. Some musical instruments are described symbolically, as well as various types of music from different eras and parts of the world. The students have the opportunity to learn about some famous composers and the basic elements of music theory. Additionally, there are activities and interactive quizzes to self-assess student's understanding of the material.