Το ΝΔΜ αποτελεί μια θεωρία του μάνατζμεντ και η εφαρμογή του αποσκοπεί στη μεταφορά των πρακτικών του ιδιωτικού τομέα στον δημόσιο τομέα, με στόχο την αύξηση της αποδοτικότητας στη λειτουργία των οργανισμών και τη μεγιστοποίηση της ικανοποίησης του πολίτη από τις προσφερόμενες υπηρεσίες. Η ΔΟΠ αποτελεί μια θεωρία του μάνατζμεντ, η οποία έχει στόχο τη βελτίωση της ποιότητας σε όλα τα επίπεδα λειτουργίας του οργανισμού και την εμπλοκή όλων των μελών στη διαδικασία συνεχούς βελτίωσης της ποιότητας των διαδικασιών και των παραγόμενων προϊόντων ή υπηρεσιών. Η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών αποτελεί μέρος της διαδικασίας αξιολόγησης του εκπαιδευτικού έργου και αποσκοπεί στη βελτίωση της ποιότητας του εκπαιδευτικού συστήματος. Στην παρούσα μελέτη επιχειρήθηκε η διερεύνηση της ετοιμότητας των εκπαιδευτικών να αξιολογηθούν με βάση τις αρχές των θεωριών αυτών. Για τον σκοπό αυτό διερευνήθηκαν οι απόψεις των εκπαιδευτικών της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης για την αξιολόγησή τους. Παράλληλα, έγινε προσπάθεια για τον προσδιορισμό της επίδρασης των δημογραφικών χαρακτηριστικών των εκπαιδευτικών (φύλο, επίπεδο εκπαίδευσης, έτη προϋπηρεσίας, σχολική βαθμίδα) στις απόψεις τους για τους στόχους και τα κριτήρια της αξιολόγησης. Οι απόψεις των εκπαιδευτικών εκφράστηκαν μέσω της συμπλήρωσης ερωτηματολογίου και επιχειρήθηκε η ερμηνεία των αποτελεσμάτων με την προσέγγιση δύο θεωριών του μάνατζμεντ- του Νέου Δημόσιου Μάνατζμεντ και της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας. Το δείγμα της έρευνας αποτέλεσαν 393 εκπαιδευτικοί, οι οποίοι εργάζονται σε Γυμνάσια και Λύκεια της Ελλάδας. Από τα ευρήματα της έρευνας διαπιστώθηκε ότι τα σημαντικότερα κριτήρια για τους στόχους της αξιολόγησης των εκπαιδευτικών είναι η επαγγελματική και η προσωπική τους εξέλιξη, η διάχυση καλών πρακτικών και η δημιουργία κοινοτήτων μάθησης. Επίσης παρατηρήθηκε πως είναι σημαντικά τα κριτήρια, τα οποία σχετίζονται άμεσα με τη διδασκαλία, και τα τυπικά προσόντα και λιγότερο σημαντικά τα κριτήρια που αφορούν στα ακαδημαϊκά προσόντα. Τα αποτελέσματα έδειξαν πως η αξιολόγηση των εκπαιδευτικών μπορεί να βασιστεί στη θεωρία της Διοίκησης Ολικής Ποιότητας και να οδηγήσει στη βελτίωση του εκπαιδευτικού συστήματος στη χώρα μας.
New Public Management is a theory of applying privet sector’s practices to the public sector. practices, in order to increase efficiency of organizations and maximize citizen satisfaction by offered services. Total Quality Management theory, aims to improve the quality at all levels of the organization and to involve all members in the process of continuous improvement of the quality of processes and products or services produced. Teacher evaluation is part of the educational project evaluation process and aims to improve the quality of the educational system. This study, attempts to investigate the readiness of teachers to be evaluated according principles of these theories. For this purpose, the opinion of high school (Secondary Education level) teachers, concerning their evaluation process, was examined. At the same time, an effort was made to determine how the demographic characteristics of teachers (gender, level of education, years of service, school grade) influence their point of view about the objectives and criteria of the evaluation. Teachers' views were noted through the completion of a questionnaire and the interpretation of the results was based on the theories of New Public Management and Total Quality Management. The research sample consists of 393 Greek high school and Lyceums teachers. The research highlighted that the most important criteria of teacher evaluation are their professional and personal development, the dissemination of good practices and the creation of learning communities. Objectives related to teaching experience and formal qualifications are important and objectives related to academic criteria are less important. The results showed that teacher evaluation can be based on the theory of Total Quality Management and lead to the improvement of the educational system in our country.