Στις δυτικές κοινωνίες, η εργασία δεν αποτελεί απλώς παράγοντα επιβίωσης, αλλά καθορίζει την ίδια την υπόσταση του ανθρώπου. Σημαντικό παράγοντα στην διαμόρφωση του εργασιακού περιβάλλοντος και στην αποδοτικότερη λειτουργία του διαδραματίζει η ικανοποίηση των εργαζομένων. Η παρούσα εργασία επικεντρώνεται στην διερεύνηση της εργασιακής ικανοποίησης των εργαζομένων στον δημόσιο τομέα και, ειδικότερα, των δικαστικών υπαλλήλων των Πρωτοδικείων Σερρών και Θεσσαλονίκης. Τα δεδομένα που αξιοποιήθηκαν για την εξαγωγή συμπερασμάτων για τον δείκτη εργασιακής ικανοποίησης των δικαστικών υπαλλήλων αντλήθηκαν, αφ' ενός, από πρωτογενείς πηγές και συγκεκριμένα με την χρήση δομημένου ερωτηματολογίου και, αφ' ετέρου, από την διαθέσιμη βιβλιογραφία. Η διαμόρφωση του ερωτηματολογίου βασίστηκε στο ερωτηματολόγιο του Paul Ε. Spector με τίτλο "Job Satisfaction Survey" (JSS), κατάλληλα προσαρμοσμένου στις ιδιαίτερες συνθήκες της παρούσας έρευνας, ενώ η επεξεργασία των αποτελεσμάτων που προέκυψαν πραγματοποιήθηκε με το στατιστικό πακέτο 5Ρ55. Η επεξεργασία των απαντήσεων που δόθηκαν από την πλειονότητα των ερωτηθέντων καταδεικνύει τον χαμηλό δείκτη εργασιακής ικανοποίησης των δικαστικών υπαλλήλων. Ωστόσο, δεδομένου ότι οι δικαστικοί υπάλληλοι συμβάλλουν ενεργά στην απονομή δικαιοσύνης, τα συμπεράσματα που εξάγονται γεννούν προβληματισμό για την εύρυθμη λειτουργία των δικαστηρίων. Τελικά, οι σημαντικές μεταρρυθμίσεις, που έχουν πραγματοποιηθεί τα τελευταία χρόνια στην επιτάχυνση της απονομής δικαιοσύνης και στον τεχνολογικό, ιδίως, εκσυγχρονισμό των δικαστηρίων, θα έπρεπε να ενδεχομένως να συνδυαστούν και με την ανάδειξη του ανθρώπινου παράγοντα και να επιδιώξουν την επίτευξη των ίδιων σκοπών μέσω της επαύξησης της εργασιακής ικανοποίησης και, κατ' επέκταση, και της εργασιακής απόδοσης.
In Western societies, a job is more than just making one's living; it is a defining feature of the human condition itself. Central to shaping the working environment as well as the working performance is job satisfaction. In the present thesis, I investigate the civil servants' job satisfaction, specifically that of the Courts' of First Instance of Serrai and Thessaloniki secretariat. The data used to evaluate and assess the measure of the secretariat's job satisfaction came from both a questionnaire and the literature currently available. The questionnaire was concluded on the basis of Paul E. Specter's "Job Satisfaction Survey" adapted to the circumstances, and the process of the results follows SPSS. Analyzing the answers given by the wide majority of the questioned reveals the low measure of the secretariat's job satisfaction. However, in light of the secretariat's large engagement in delivering justice, the conclusions drawn give rise to further inquiry on the courts' well functioning. In the end, sweeping changes of the relevant legislation sought to enhance the timely delivery of justice, as well as the technological assistance of courts would prove fruitless if not combined at the same time with a change of attitude toward human resources and a rise of both job satisfaction and performance.