Το οργανόγραμμα, ως η γραφική απεικόνιση της ιεραρχικής δομής μιας επιχείρησης ή ενός οργανισμού, συνεπικουρεί στην απεικόνιση βασικών στοιχείων της επιχείρησης, όπως πληροφορίες για την δομή των τμημάτων, των ιεραρχικών επιπέδων αλλά και των σχέσεων μεταξύ τους.
Κατά συνέπεια, τυχόν προτάσεις αναδιάρθρωσης και αξιολόγησης των δημοτικών υπηρεσιών ενός δήμου, πραγματώνονται με επιτυχία, εφόσον προηγηθεί πρώτα αξιολόγηση των υπαρχόντων δομών.
Σκοπό της συγκεκριμένης έρευνας, αποτελεί η διερεύνηση των αντιλήψεων δεκαπέντε (15) ατόμων εκ των οποίων επτά (7) προϊστάμενοι Διεύθυνσης και οκτώ (8) τμημάτων του Δήμου Σερρών, μέσω συνεντεύξεων, σχετικά με το πώς αντιλαμβάνονται και βιώνουν την αναγκαιότητα της ύπαρξης ενός σαφούς οργανογράμματος και της εφαρμογής του. Όπως διαπιστώνεται ο παραδοσιακός τρόπος λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης που αποτυπώνεται γραφικά στο οργανόγραμμα του Δήμου παρουσιάζει κενά και αναποτελεσματικότητα με αποτέλεσμα τη μη πρόσβαση στις πληροφορίες για την εκτέλεση των καθηκόντων των υπαλλήλων, την έλλειψη ευκαιριών για συμμετοχή στις διαδικασίες λήψης αποφάσεων, συναισθήματα αποπροσωποποίησης, έλλειψη της αίσθησης του «ανήκειν», έλλειψη επικοινωνίας και κατά συνέπεια, «προβλήματα στη δημοτική αρχή» καθώς η διακυβέρνηση δεν φαίνεται να αποτελεί ουσιαστική λύση.
The organizational chart, as the graphical representation of the hierarchical structure of a business or organization, helps in depicting key elements of the business, such as information on the structure of departments, hierarchical levels, and relationships between them.
Consequently, any proposals for restructuring and evaluating the municipal services are successful, provided that the existing structures are first evaluated.
The purpose of this research is to investigate the perceptions of 15 Directorates of the Municipality of Serres through interviews on how they perceive and experience the necessity of a clear organizational chart and its consequences. It is clear that the traditional way of public administration operations, graphically depicted in the organization chart of the Municipality, presents gaps and inefficiencies resulting in lack of information access for the execution of the duties of the employees, lack of opportunities for participation in the decision making processes, depersonalization feelings, lack of sense of "belonging” and consequently "problems in the municipal authority" as e-government does not seem to be a meaningful solution.