Περίληψη:
Η πτυχιακή αυτή εργασία πραγματοποιήθηκε για την απόκτηση του μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών, στο ΤΕΙ Κεντρικής Μακεδονίας και με τίτλο «Στρατηγικές εισόδου των Ελληνικών τουριστικών επιχειρήσεων στην Κίνα.». Ο τουρισμός, ένα κοινωνικό φαινόμενο αλλά και μία σπουδαία οικονομική δραστηριότητα, συνδέει όλα τα κράτη του κόσμου, από τα πιο φτωχά έως τα πιο ανεπτυγμένα, από τα μεγάλα αστικά κέντρα, έως τια πιο απομακρυσμένα τροπικά νησιά. Ο τουρισμός, για πολλά κράτη του κόσμου, μεταξύ αυτών και η Ελλάδα, αποτελεί ένα σπουδαίο τομέα της οικονομικής δραστηριότητας και πολλά αναμένει και ο κόσμος των τουριστικών επιχειρήσεων, μεταξύ αυτών δε και ο ξενοδοχειακός κλάδος.
Η Κίνα, η μεγαλύτερη πληθυσμιακά χώρα στον κόσμο, τα τελευταία χρόνια, λόγω φιλελευθεροποίησης και μιας μεγάλης οικονομικής ανάπτυξης, αποτελεί μία σπουδαία τουριστική αγορά για όλο τον κόσμο. Πολλά εκατομμύρια κινέζοι τουρίστες, κάθε χρόνο δε και περισσότεροι, εξέρχονται για τουρισμό και διακοπές σε πολλά κράτη του κόσμου. Η νέα αυτή αγορά για χώρες αλλά και ξενοδοχεία είναι μία πρόκληση. Όμως, η κινέζικη αγορά έχει τις ιδιαιτερότητές της και πρέπει να μελετηθούν πολλοί παράγοντες από τα κράτη αλλά και τους ξενοδόχους ώστε να μπορέσουν να προσελκύσουν κινέζους τουρίστες.
Σε αυτή την πτυχιακή εργασία παρουσιάζεται το φαινόμενο του τουρισμού, οι μορφές και τα είδη του, οι τουριστικές επιχειρήσεις και οι προοπτικές του ελληνικού και παγκόσμιου τουρισμού. Στην συνέχεια διερευνάται η Κίνα και ο κινέζικος τουρισμός και εξετάζονται μερικές στρατηγικές προσέλκυσης των κινέζων τουριστών από του Έλληνες ξενοδόχους.