Οι Οργανισμοί διοικούνται και στελεχώνονται από ανθρώπους και από αυτούς εξαρτάται η επιτυχία ή αποτυχία τους. Το ανθρώπινο δυναμικό, οι εργαζόμενοι με τα προσόντα τους και τις γνώσεις τους είναι το πολυτιμότερο κεφάλαιο κάθε επιχείρησης και Οργανισμού. Είναι αυτοί που θέτουν στόχους, παίρνουν αποφάσεις, επικοινωνούν, παρακινούνται, δρουν ατομικά ή στο πλαίσιο ομάδων για την επίτευξη των στόχων του Οργανισμού. Η ικανοποίηση που απορρέει από την εργασία τους, το αίσθημα της δίκαιης μεταχείρισης, η εναρμόνιση και η συμμετοχή τους στους οργανωσιακούς στόχους, η δέσμευσή τους και η ταύτισή τους με την οργανωσιακή κουλτούρα επηρεάζουν την αποτελεσματικότητά τους, την απόδοση τους, την ποιότητα εξυπηρέτησης των πολιτών και κατά συνέπεια την φήμη και την εικόνα του Οργανισμού.
Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης (Ο.Τ.Α.) δεν υπάγονται στην ιεραρχική εξάρτηση της κεντρικής διοίκηση αλλά στην διοικητική της εποπτεία. Είναι νομικά πρόσωπα δημοσίου δικαίου, τα οποία έχουν συσταθεί σε συγκεκριμένη εδαφική περιφέρεια με καθορισμένη έκταση, έδρα και πληθυσμό. Σκοπό τους έχουν τη διοίκηση των τοπικών υποθέσεων και τα όργανά τους εκλέγονται με καθολική ψηφοφορία από τους δημότες της περιφέρειας.
Οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α’ βαθμού είναι οι Δήμοι και οι Κοινότητες. Για την επίτευξη των στρατηγικών στόχων και πολιτικών τους και την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους πολίτες λειτουργούν τα δημοτικά και κοινοτικά καταστήματα, στις οργανικές μονάδες των οποίων εργάζονται οι δημοτικοί υπάλληλοι.
Η παρούσα μελέτη έχει σα σκοπό της να καταδείξει κατά πόσο συμβάλλουν στην παρακίνηση, την ικανοποίηση και κατ’ επέκταση στην απόδοση των εργαζομένων οι καλές διαπροσωπικές και συνεργατικές σχέσεις μεταξύ της Διοίκησης και των εργαζομένων, καθώς και των εργαζομένων μεταξύ τους.
Στο πλαίσιο εκτίμησης αυτών των παραμέτρων, πραγματοποιήθηκε πρωτογενής έρευνα με τη χρήση ερωτηματολογίου για τη διερεύνηση των απόψεων δημοτικών υπαλλήλων που υπηρετούν στους τρεις δήμους του Νομού Πιερίας και συγκεκριμένα στο Δήμο Κατερίνης, στο Δήμο Πύδνας – Κολινδρού και στο Δήμο Δίου- Ολύμπου, καθώς και στο Δήμο Πέλλας.
Για την εκτίμηση των ερευνητικών δεδομένων πραγματοποιήθηκε στατιστική επεξεργασία με τη χρήση του στατιστικού λογισμικού SPSS 21. Τα ευρήματα της έρευνας, σε δείγμα εκατόν δεκαέξι δημοτικών υπαλλήλων που απάντησαν το ερωτηματολόγιο, έδειξαν ότι όντως επιβεβαιώνονται οι υποθέσεις της εργασίας. Η αποτελεσματική επικοινωνία, η αποφυγή συγκρούσεων, οι καλές διαπροσωπικές και συνεργατικές σχέσεις στο χώρο εργασίας, μεταξύ διοίκησης – εργαζομένων αλλά και των εργαζομένων μεταξύ τους, λειτουργούν παρακινητικά, ευνοούν το αίσθημα ικανοποίησης των εργαζομένων και κατά συνέπεια έχουν θετικά αποτελέσματα ως προς την αύξηση της απόδοσης των εργαζομένων.
Organizations are run and staffed by people, and their success or failure depends on them. Human resources, employees with their qualifications and knowledge are the most precious capital of each enterprise and organization. It is they who set goals, make decisions, communicate, motivate, act individually or within groups to achieve the objectives of the Organization. The satisfaction of their work, the sense of fair treatment, their harmonization and their participation in organizational goals, their commitment and their identification with the organizational culture influence their efficiency, performance, quality of service for the citizens and hence the reputation and image of the Organization.
Local Authorities (OTA) do not come under the hierarchical dependence of the central administration but in its administrative oversight. They are legal entities governed by public law, established in a particular territorial area with a specified area, seat and population. Their purpose is to administer local affairs and their Mayor is elected through universal suffrage by the citizens of the region.
The Local Authorities of the first degree are Municipalities and Communities. In order to achieve their strategic goals and policies and provide quality services to citizens, municipal and community stores operate in the organic units of which municipal employees work. The purpose of the present study is to demonstrate the extent to which good interpersonal and cooperative relations between the Administration and the employees and the employees among them contribute to the motivation, satisfaction and consequently to the performance of the employees.
In the context of assessing these parameters, a primary survey was conducted using a questionnaire to investigate the views of municipal employees serving in the three municipalities of Pieria Prefecture, namely the Municipality of Katerini, the Municipality of Pydna - Kolindros and the Municipality of Dion - Olympus, as well as the Municipality of Pella.
Statistical analysis of statistical data was performed using statistical software SPSS 21. The findings of the survey, in a sample of one hundred and sixteen municipal employees who answered the questionnaire, showed that the assumptions of the job were actually confirmed. Effective communication, avoidance of conflicts, good interpersonal and cooperative relationships at the workplace, between management - employees and employees alike, work motivationally, foster a sense of employee satisfaction and therefore have positive results in terms of increasing employee performance.