Η εξέλιξη της τεχνολογίας έχει επιφέρει σημαντικές αλλαγές στην καθημερινότητα των ανθρώπων, ενώ συμπαρασύρει σε αλλαγές μια σειρά ζητημάτων που αφορούν, μεταξύ άλλων, την απόκτηση γνώσεων και την επικοινωνία. Σημαντικό ρόλο σε αυτό, παίζουν τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης τα οποία καταφέρνουν να συνδέουν ανθρώπους με κοινά ενδιαφέροντα και προβληματισμούς σε όλο τον κόσμο συμβάλλοντας έτσι στην ανταλλαγή ορθών πρακτικών.
Οι ευκαιρίες που παρέχουν στον εκπαιδευτικό τομέα είναι πολλές. Αν μάλιστα χρησιμοποιηθούν στο πλαίσιο της επικοινωνίας, στην οικοδόμηση σχέσεων εμπιστοσύνης με τους γονείς, εκτιμάται ότι θα διευκολύνουν πολύ το έργο των εκπαιδευτικών.
Δεδομένου ότι η επιτυχία ή αποτυχία της χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης για εκπαιδευτικούς σκοπούς άπτεται της στάσης των εκπαιδευτικών θεωρήθηκε ενδιαφέρον να καταγραφούν οι απόψεις τους.
Στην παρούσα μελέτη έγινε χρήση των ερευνών που διαθέτει η βιβλιογραφία, καθώς και δειγματοληπτική έρευνα με ερωτηματολόγια.
Στην έρευνα συμμετείχαν εκπαιδευτικοί της Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης του ν. Σερρών με το τελικό δείγμα να φτάνει τους 103 εκπαιδευτικούς.
Από τα αποτελέσματα της έρευνας διαπιστώνεται, ότι, η στάση των εκπαιδευτικών στην χρήση των Μέσων Κοινωνικής Δικτύωσης για ενίσχυση της διδασκαλίας στην τάξη και επικοινωνία με τους γονείς είναι οριακά θετική. Ωστόσο, ανησυχούν για το ενδεχόμενο η χρήση των κοινωνικών δικτύων στην διδακτική πράξη να υποβαθμίσει τον ρόλο τους ως παιδαγωγούς.
Technology is an evolutionary framework that has brought about significant changes in people's everyday lives, as well as, in education and communication. Social Media managed to connect people with common interests and concerns around the globe
In the field of education, it is estimated that SM will greatly facilitate teachers’ work, especially in terms of maintaining trust in family-school relationship.
Since the success or failure of social media for educational purposes is related to teachers' attitudes, it was considered interesting to record their attitudes.
The present survey involved 103 Primary education teachers serving in Serres. The evaluation of participants’ attitude was done using a questionnaire.
The results of the survey reveal that teachers' attitudes towards the use of Social Media Networks to enhance classroom teaching and communication with parents are marginal. However, they are worried that the use of social networks in teaching may degrade their role as educators.